Urheilijalle

Urheilijan urapolku alkaa seuratoiminnasta, hyvästä harjoittelusta ja muuttuu matkan edetessä tavoitteellisemmaksi ja ammattimaisemmaksi. Tehtävämme on mahdollistaa jokainen askelma kohti tavoitettaan etenevälle urheilijalle.

Lisenssit ja Skipassit

Suomen Hiihtoliiton lisenssijärjestelmään kuuluvat kaikkien hiihtolajien lisenssit.

Katsastuskilpailut ja valintakriteerit

Katsastus- ja tarkkailukilpailut sekä valintakriteerit kaudella 2020-2021

Suomen Hiihtourheilun kannatussäätiö

Valmennus- ja urheilijarahasto

Vuonna 1995 perustetun Suomen Hiihtourheilun Kannatusäätiön tarkoituksena on tukea taloudellisesti Suomen hiihtourheilua valmentautumisessa ja muissa hiihtourheilun kehittämiseen liittyvissä toiminnoissa sekä tukea suomalaisia hiihtolajien urheilijoita heidän aktiiviuransa aikana ja sen jälkeen.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi säätiö voi muun muassa tarjota suomalaisille hiihtolajien urheilijoille mahdollisuuden talouden suunnitteluun hallinnoimiensa rahastojen avulla, sekä myöntää suomalaisille hiihtolajien urheilijoille stipendejä ja muita avustuksia.

Suomen Hiihtourheilun Kannatussäätiössä toimii Valmennusrahasto ja Urheilijarahasto.

Maastohiihdon nuorten urheilijoiden ja valmennuksen kehittämisen rahasto

Maastohiihdon nuorten urheilijoiden ja valmennuksen kehittämisen rahasto on perustettu vuonna 2019, kun yksityishenkilö lahjoitti Suomen Hiihtoliitolle 300 000 euroa nuorten lahjakkaiden maastohiihtäjien menestyksen edistämiseksi tulevaisuudessa. Rahaston varat käytetään kohdennetusti maastohiihtäjien urheilijan polun eri vaiheisiin, painottaen ikävaihetta 17-23-vuotta, jolloin nuoren urheilijan tuen tarve ennen maajoukkuetoimintaa on kovimmillaan.