Seuratoiminta

Lumilajien tulevaisuus on lasten ja nuorten sekä innostuneiden seuratoimijoiden käsissä.

Seuratoiminta

Hiihtoliiton alaisten lumilajien toiminnan perustan muodostavat suomalaiset hiihto- ja mäkiseurat. Seuratoiminta on yhdessä tekemistä ja kehittymistä, ja se kokoaa yhteen hiihtolajien seuratoimijat, vanhemmat, harrastajat sekä alan huiput.

Suomen Hiihtoliitto tukee hiihtoseurojen toimintaa monipuolisesti tarjoten seuroille mahdollisuuksia seurojen kehittämistyöhön erilaisten kohtaamisten ja tapahtumien kautta. Tämän seuratoiminnan pääsivuston alasivuilta löydät vinkit, infot ja tiedot seuranne toiminnan kehittämiseksi.

Seurapalvelutiimi

Seuratiimimme on teitä varten!

Seura- ja lajipalvelutiimimme kehittävät seura- ja nuorisotoimintaa, koordinoivat kotimaan kilpailutoimintaa ja vastaavat seurapalvelukokonaisuuksista.

06.11.2021-07.11.2021

Vuokatti

FI, Suomen Cup
Vuokatti avaa vauhdikkaan Suomen Cupin kauden marraskuun alussa! Vuokatin kilpailuohjelmassa on vapaan hiihtotavan sprintit ja perinteisen hiihtotavan viestit. Näytönpaikka.
20.11.2021-21.11.2021

Taivalkoski

FI, Suomen Cup
Suomen Cup jatkuu Vuokatin jälkeen Taivalkoskella, juuri ennen Rukan maailmancupia. Taivalkosken kilpailuohjelmassa on perinteisen sprintit ja 10/15 kilometrin perinteisen hiihtotavan kilpailut. Miltä näyttää suomalaishuippujen kunto ennen kansainvälisen kilpailukauden alkua? Lunastaako joku vielä paikkansa maailmancupin avaukseen?
26.11.2021-28.11.2021

Ruka Nordic

Huippu-urheilijoita ja huippusuorituksia. Talviurheilun kausi starttaa tästä! #meijännordic
Etsimme koulutus- sekä seurakoordinaattoria
Keuruun nuorten SM-hiihdot 14.–16. tammikuuta
37. Hannu Koskivuori -mitali myönnettiin postuumisti Heikki Hämäläiselle
Suomen Hiihtoliitto ja Olympiakomitea kannustavat koronarokotteen ottamiseen

Seurakehittämisen Latu

Seurakehittämisen Ladulla seurat voivat kehittää toimintaansa kolmessa erilaisessa prosessissa.

Lumilajit Liikuttavat liikuttaa innostavasti lapsia, perheitä ja opettajia lumella uusin tavoin. Lumilajit Liikuttavat -tuotteet edistävät myös eri lajien seurojen sekä oppilaitosten välistä yhteistyötä.

Seuratoiminnan uutiskirje

Hiihtoliiton seuratoiminnan uutiskirje kokoaa tärkeimmät pohjoismaisten lajien ajankohtaiset uutiset seuratoimijoille.

Tilaa uutiskirje tästä
Lue vanhat uutiskirjeet täältä

SEURAWEBINAARIT

Seurawebinaarit ovat avoimia kaikille Hiihtoliiton seuroille.

Seuraneuvottelupäivät

Seuraneuvottelupäivä järjestetään kaksi kertaa vuodessa, ja toivotamme sinne tervetulleiksi kaikki seura-aktiivit. Hyppää tästä mukaan seuraneuvottelupäivien tunnelmaan!

Seuratoiminnan HelpDesk

Järjestötoiminnassa voi tulla joskus vastaan kysymyksiä, joita itse ei osaa ratkaista tai joiden ratkaisemisessa haluaa tukea ulkopuoliselta asiantuntijalta. Näissä tapauksissa voit täyttää HelpDesk-yhteydenottopyyntölomakkeen, jonka jälkeen sinuun ollaan yhteydessä.

Palvelusta vastaa Suomen Olympiakomitea.