Seuratoiminta

Lumilajien tulevaisuus on lasten ja nuorten sekä innostuneiden seuratoimijoiden käsissä.

Seuratoiminta

Hiihtoliiton alaisten lumilajien toiminnan perustan muodostavat suomalaiset hiihto- ja mäkiseurat. Seuratoiminta on yhdessä tekemistä ja kehittymistä, ja se kokoaa yhteen hiihtolajien seuratoimijat, vanhemmat, harrastajat sekä alan huiput.

Suomen Hiihtoliitto tukee hiihtoseurojen toimintaa monipuolisesti tarjoten seuroille mahdollisuuksia seurojen kehittämistyöhön erilaisten kohtaamisten ja tapahtumien kautta. Tämän seuratoiminnan pääsivuston alasivuilta löydät vinkit, infot ja tiedot seuranne toiminnan kehittämiseksi.

Seurapalvelutiimi

Seuratiimimme on teitä varten!

Seura- ja lajipalvelutiimimme kehittävät seura- ja nuorisotoimintaa, koordinoivat kotimaan kilpailutoimintaa ja vastaavat seurapalvelukokonaisuuksista.

Suomen Hiihtoliitto suhtautuu kielteisesti venäläisten urheilijoiden ja joukkueiden osallistumiseen kansainväliseen kilpailutoimintaan
Kutsu liittokokoukseen 15.10.2022
Lauri Lepistö ja Krista Pärmäkoski Rullahiihdon SM-kisojen normaalimatkojen mestaruuksiin
Katri Lylynperä ja Lauri Vuorinen Rullahiihdon SM-kisojen sprinttimestaruuksiin

Kerätkää varoja seuranne toimintaan Fair Donation -lahjoitusalustalla

Hiihtoliiton Fair Donation -lahjoitussivustolla hiihtoliitto.fairdonation.com jäsenseuroilla on mahdollisuus avata yleishyödyllisiä lahjoituskohteita esim. nuorten hiihtotoiminnan tai seuran elinvoimaisuuden tukemiseen. Lahjoitetuista varoista 85 % ohjataan seuralle käytettäväksi lahjoitettuun kohteeseen, lopuilla 15 % katetaan maksunvälittäjän, alustan toimittajan Fair Donationin ja Hiihtoliiton kulut.

Fair Donation tarvitsee keräyssivuston luomista varten keräyskohteen kuvaustekstin, yhden kuvan per kohde ja seuran logon. Kuvat voivat olla jpg-muodossa, minimissään noin 1000 pikseliä leveydeltään. Seuran logo voi olla joko jpg- tai png-muodossa, muutama sata pikseliä leveydeltään. Tekstin ja kuvat voi toimittaa Sampo Tolkille, sampo.tolkki@fairdonation.fi.

Seurakehittämisen Latu

Seurakehittämisen Ladulla seurat voivat kehittää toimintaansa kolmessa erilaisessa prosessissa.

Koulutukset

Tutustu Hiihtoliiton tarjoamiin koulutuksiin!

Lumilajit Liikuttavat liikuttaa innostavasti lapsia, perheitä ja opettajia lumella uusin tavoin. Lumilajit Liikuttavat -tuotteet edistävät myös eri lajien seurojen sekä oppilaitosten välistä yhteistyötä.

Latu lentoon –kiertue

Latu lentoon on yhteinen tapahtuma- ja harjoitusleirikokonaisuus koko mäkihypyn ja yhdistetyn lajiyhteisölle, junioreista maajoukkueurheilijoihin, huoltajista valmentajiin ja taustajoukoista tuomareihin.

Seuratoiminnan uutiskirje

Hiihtoliiton seuratoiminnan uutiskirje kokoaa tärkeimmät pohjoismaisten lajien ajankohtaiset uutiset seuratoimijoille.

Tilaa uutiskirje tästä
Lue vanhat uutiskirjeet täältä

Seuratoiminnan whatsapp-ryhmä

Liity seuratoiminnan Whatsapp-ryhmään ja pysy mukana mitä seurakentällä tapahtuu!
Liity ryhmään tästä.

SEURAWEBINAARIT

Seurawebinaarit ovat avoimia kaikille Hiihtoliiton seuroille.

Seuratoiminnan HelpDesk

Järjestötoiminnassa voi tulla joskus vastaan kysymyksiä, joita itse ei osaa ratkaista tai joiden ratkaisemisessa haluaa tukea ulkopuoliselta asiantuntijalta. Näissä tapauksissa voit täyttää HelpDesk-yhteydenottopyyntölomakkeen, jonka jälkeen sinuun ollaan yhteydessä.

Palvelusta vastaa Suomen Olympiakomitea.