Nuorten MM-kisat kilpaillaan tällä viikolla – mukana urheilijoita yli 35 eri maasta

© Jyrki Hämäläinen

Vuokatissa ja Lahdessa käytävät Nuorten MM-kisat tuovat yhteen suuren joukon nuoria urheilijoita. Vaikka kilpailuja ei voikaan seurata paikan päällä, tuovat striimit mitallitaistot suoraan kotiisi.

Vuokatissa huomenna käynnistyvät kilpailut kokoavat yhteen hiihtäjiä jopa 37 maasta. Urheilijoita on pitkälti yli 400, jopa 435 nuorta hiihtäjälupausta starttaa matkaan. Huoltohenkilökuntaa on 236 henkilön verran.

Lahdessa kilpaillaan niin mäkihypyn kuin yhdistetyn parissa. Mäessä nähdään 54 naisurheilijaa sekä 69 miesurheilijaa. Huoltoväkeä on mäkimonttuun tulossa 74 henkilöä. Yhdistetyssä urheilijoita on hieman vähemmän, 36 naista ja 58 miestä. Huoltoon tarvitaan kuitenkin mäkeä enemmän porukkaa, 76 henkilöä. Urheilijoita tulee 20 eri maasta.

Kilpailuja ei tänä vuonna pääse seuraamaan paikan päällä, mutta huippusuorituksista päästää molemmista kaupungeista nauttimaan striimien avulla. Nuorten MM-hiihdot lähetetään Vuokatista Elisan ja Kepit Systemsin yhteistyönä 5G-yhteyttä hyödyntämällä. Kaikki lähdöt ovat katsottavissa Elisa Viihde Sportissa ja Elisa Viihteen kaapelikanavilla. Euroopan yleisradiounioni EBU:n kanssa tehdyn kansainvälisiä oikeuksia ja jakelua koskevan sopimuksen ansiosta kilpailut ovat seurattavissa myös mm. Yle Areenasta Suomessa, NRK TV:stä Norjassa ja SVT Playn kautta Ruotsissa.

Mäkihypyn ja yhdistetyn kilpailuja voi seurata suorana Hiihtoliiton Youtube-kanavalta.

Lähetämme jokaisesta kisapäivästä tiedotteen tiedotepalvelun kautta. Tiedotteet löytyvät myös www.hiihtoliitto.fi -uutisista. SoundCloudiin tulevat suomalaisten kommentit. Kv. urheilijoiden kommentit jaetaan FIS-kanavien kautta, mutta löytyvät myös linkitettynä englanninkielisiin tiedotteisiin. Kv. tiedotteet löytyvät myös kisasivuilta.

Ohjelma Vuokatti

Ohjelma Lahti