Valmennuksen kehittämisrahasto tukee seuroja kaudella 2021-22 — tule kuulemaan lisää aiheesta Startti ladulle -webinaariin

© Jesse Väänänen

Maastohiihdon nuorten urheilijoiden ja valmennuksen kehittämisen rahasto on perustettu vuonna 2019, kun yksityishenkilö lahjoitti Suomen Hiihtoliitolle 300 000 euroa nuorten lahjakkaiden maastohiihtäjien menestyksen edistämiseksi tulevaisuudessa.

Rahaston varojen käyttötarkoitukset ovat:

1. Mahdollistaa nuorten lahjakkaiden urheilijoiden kehittymistä
2. Mahdollistaa laajempi valmentajakoulutus tasoilla 1-3, jotta valmentajan polulle saadaan enemmän osallistujia
3. Mahdollistaa seuratyön laadun parantamista

Rahastosta tuetaan valmentajien ja kouluttajien osaamisen kehittämistä lähes 40 000 eurolla, ja seurojen valmennuksen kehittämistä 22 500 eurolla kaudella 2021-2022. Lisäksi rahaston avulla kehitetään seurojen toimintaa Startti Ladulle -kiertueen avulla, joka on osallistujille ilmainen.

– Upean lahjoittajamme tavoitteena on auttaa nuoria urheilijoita kehityksessä kohti tavoitteitaan matkalla huippu-urheilijoiksi. Hiihtoliiton strategian mukaisesti haluamme panostaa seuratoiminnan kehittämiseen. Yhtenä keskeisenä asiana siinä on saada lisää ammattitaitoisia valmentajia seuroihin, sillä seuroissa ne tulevat huippu-urheilijat kasvavat. Lahjoitusrahasto lisää osaltaan Hiihtoliiton mahdollisuuksia auttaa näiden tärkeiden osa-alueiden kehittämisessä, kertoo Hiihtoliiton puheenjohtaja Markku Haapasalmi.

Valmentajien osaamista tuetaan tasokoulutusten kustannuksia alentamalla. Esimerkiksi tason 1 valmentajakoulutus on kahdelle osallistujalle / seura ilmainen, mikäli he suorittavat sen loppuun.

Lisätietoja kaikista tukimuodoista sekä tulevista seurojen valmennusosaamisen hakumuodoista Startti Ladulle -kiertueen avausinfossa 9.9. klo 18-19. Ilmoittaudu tilaisuuteen täällä.