Mäkihypyn kesä-GP:n päätöskilpailut käydään viikonloppuna Saksan Klingenthalissa

Mäkihypyn kesä-GP:n päätöskilpailut hypätään tulevana viikonloppuna Saksan Klingenthalissa. Viimeiseen kilpailuun lähdettäessä miesten kiertuetta johtaa Puolan Dawid Kubacki 280 pisteellä ja naisten kilpailua Slovenian Ursa Bogataj 360 pisteellä. Suomalaisista parhailta sijoilta viimeisiin kilpailuihin lähtevät kokonaistilastosta 25 sijalta löytyvä Niko Kytösaho (48 pistettä) sekä naisten kilpailussa sijalla 41 oleva Jenny Rautionaho (14 pistettä).

Viikonlopun kilpailuohjelmassa on lauantaina hypättävä Mixed Team -joukkuekilpailu sekä sunnuntaina käytävät naisten ja miesten henkilökohtaiset kilpailut. Kilpailut hypätään HS140-mäestä. Henkilökohtaisten kilpailujen karsinnat käydään perjantaina. Suomen joukkueesta miehistä mukana ovat Antti Aalto, Niko Kytösaho, Eetu Nousiainen ja Vilho Palosaari sekä naisista Julia Kykkänen ja Jenny Rautionaho.

Hiihtoliiton viestintätiimi hoitaa kesäkiertueen viestintää kotimaasta käsin. Viikonlopun kilpailujen viestintävastuussa on viestintäasiantuntija Juhana Särkelä, puh. 050 365 3665, juhana.sarkela@hiihtoliitto.fi. Liity Pohjoismaisten lajien WhatsApp -tiedotusryhmään, jossa viestitään pikaviestein maajoukkueiden toiminnasta ja jaetaan äänikommentteja urheilijoilta sekä valmentajilta kisaviikonlopun aikana.

Mäkihyppy

Mäkihypyn kesä-GP