Maastohiihdon nuorten urheilijoiden ja valmennuksen kehittämisen rahaston urheilijastipendiaatit 2022

Artikkeli julkaistu ensimmäisen kerran 4.7.2022

Suomen Hiihtoliitto avaa vuosittain haettavaksi avustuksia Maastohiihdon nuorten urheilijoiden ja valmennuksen kehittämisen rahastosta. Rahaston hallitus on päättänyt vuonna 2022 tukea seuraavia nuoria urheilijoita 2 000–3 000 euron suuruisilla stipendeillä:

Anttola Niko
Ryytty Vilma
Ståhlberg Alexander
Torvinen Elsa

Suomen Hiihtoliitto toivottaa onnea ja menestystä stipendiaateille matkalla kohti maailman huippua!

***

Maastohiihdon nuorten urheilijoiden ja valmennuksen kehittämisen rahasto perustettiin vuonna 2019, kun yksityishenkilö lahjoitti Suomen Hiihtoliitto ry:lle 300 000 (kolmesataatuhatta) euroa. Rahastosta myönnetään avustuksia nuorten lahjakkaiden ja lupaavien maastohiihtäjien sekä hiihtoseurojen valmennus- ja koulutustoiminnan tukemiseen seuraavien kolmen kauden aikana.