Maastohiihdon ja mäkihypyn maailmancupit jatkuvat tulevana viikonloppuna Yhdysvalloissa ja Japanissa

© Reichert/NordicFocus

Maastohiihdon maailmancup jatkuu viikonloppuna Yhdysvaltojen Minneapolisissa 17.–18.2. Minneapolisin kilpailuohjelmassa on sprintit vapaalla hiihtotavalla sekä 10 km väliaikalähtökilpailut vapaalla hiihtotavalla. Suomen joukkue Pohjois-Amerikan kiertueelle julkaistiin 30.1. ja löydät sen täältä.

Mäkihypyn maailmancup jatkuu viikonloppuna miesten osalta Japanin Sapporossa 16.-18.2. Sapporon kilpailuohjelmassa on kaksi henkilökohtaista osakilpailua HS134-mäestä. Naisten maailmancupin osakilpailut Romanian Rasnovissa 16.-18.2. on peruttu haastavista lumiolosuhteista johtuen.

Maailmancupien lisäksi suomalaisia nähdään viikonloppuna miesten yhdistetyn Continental Cupissa Itävallan Eisenerzissä 16.-18.2. Eisenerzin kilpailuohjelmassa on kaksi henkilökohtaista osakilpailua HS109-mäestä Gundersen-menetelmällä.

Mäkihyppy

Mäkihypyn maailmancup
Sapporo, Japani 16.-18.2.2024

Miehet
Antti Aalto, Niko Kytösaho, Eetu Nousiainen

Mäkihypyn urheilijabiot

Yhdistetty

Yhdistetyn Continental Cup
Eisenerz, Itävalta 16.-18.2.2024

Miehet
Herman Happonen, Valtteri Holopainen, Eemeli Kurttila, Arsi Tietäväinen

Yhdistetyn urheilijabiot

Medialle

Hiihtoliiton viestintätiimi hoitaa maailmancupin viestintää kotimaasta käsin. Viikonlopun viestintävastuussa on viestintäkoordinaattori Vilma Mäki, puh. 040 840 0148, vilma.maki@hiihtoliitto.fi. Liity Pohjoismaisten lajien WhatsApp -tiedotusryhmään, jossa viestitään pikaviestein maajoukkueiden toiminnasta ja jaetaan äänikommentteja urheilijoilta sekä valmentajilta kisaviikonlopun aikana.