Mäkihypyn ja yhdistetyn maailmancupit jatkuvat tulevana viikonloppuna – myös maastohiihdon joukkueet ensi viikolla alkaviin Pohjois-Amerikan kilpailuihin on nimetty

© Volk/NordicFocus

Artikkelia päivitetty 14.2.2024 klo 20.26: Jasmin Kähärä ja Johanna Matintalo eivät kilpaile Minneapoliksen maailmancupissa. Kähärä on sairastunut flunssaan, ja Matintalo keskittyy valmistautumaan muihin loppukauden kilpailuihin.

Mäkihypyn ja yhdistetyn maailmancupit jatkuvat tulevana viikonloppuna. Saksan Willingenin HS147-mäestä hypätään viikonlopun aikana kaksi miesten ja kaksi naisten osakilpailua. Kilpailuihin jatkaa viime viikonlopulta tuttu kuuden urheilijan joukko. Yhdistetyn maailmancup puolestaan jatkuu Itävallan Seefeldissä torstaina hypättävällä varakilpailulla, jonka jälkeen miehet kilpailevat viikonlopun aikana kolme Gundersen-kilpailumuodon osakilpailua (pe 7,5 km, la 10km, su 12,5km / HS109). Suomea edustaa kilpailuissa viisi urheilijaa. Seefeldissä kilpaillaan myös naisten yhdistetyn maailmancupia, mutta Suomella ei ole kilpailuissa naisedustajia päällekkäisten kilpailutapahtumien (Youth Olympic Games ja nuorten MM) vuoksi.

Maastohiihdon maailmancupissa on edessä väliviikonloppu. Ensi viikolla joukkueet suuntaavat kohti Pohjois-Amerikkaa, jossa kilpaillaan Kanadan Canmoressa 9.-13.2. ja Yhdysvaltojen Minneapolisissa 17.-18.2. Canmoren kilpailuohjelmassa on neljä kilpailua: vapaan 10 km väliaikalähtökilpailu, vapaan sprintit, perinteisen 20 km massalähtökilpailu sekä perinteisen sprintit. Minneapolisissa vuorossa on kaksi kilpailua: vapaan sprintit ja vapaan 10 km väliaikalähtökilpailu. Joukkue Pohjois-Amerikan turneelle on nimetty ja se koostuu viidestä nais- ja viidestä miesurheilijasta.

Myös mäkihypyn miesten Continental Cup jatkuu viikonloppuna. Lillehammerin HS140-mäessä hypätään kaksi kilpailua, joihin osallistuu neljä suomalaisurheilijaa.

Mäkihyppy

Mäkihypyn maailmancup
Willingen 2.-4.2.2024

Naiset
Julia Kykkänen, Jenny Rautionaho

Antti Aalto, Niko Kytösaho, Eetu Nousiainen, Kasperi Valto

Mäkihypyn Continental Cup
Lillehammer 3.-4.2.2024

Mico Ahonen, Henri Kavilo, Arttu Pohjola, Paavo Romppainen

Mäkihypyn urheilijabiot

Yhdistetty

Yhdistetyn maailmancup
Seefeld 1.-4.2.2024

Ilkka Herola, Eero Hirvonen, Wille Karhumaa, Otto Niittykoski, Jesse Pääkkönen

Yhdistetyn urheilijabiot

Maastohiihto

Maastohiihdon maailmancup
Canmore 9.-13.2.2024
Minneapolis 17.-18.2.

Naiset
Jasmi Joensuu, Anne Kyllönen, Jasmin Kähärä, Johanna Matintalo, Kerttu Niskanen, Krista Pärmäkoski

Perttu Hyvärinen, Remi Lindholm, Niilo Moilanen, Joni Mäki, Lauri Vuorinen

Maastohiihdon urheilijabiot

Medialle

Hiihtoliiton viestintätiimi hoitaa maailmancupin viestintää kotimaasta käsin. Viikonlopun viestintävastuussa on Sanni Leinonen, puh. 0445483387, sanni.leinonen(at)hiihtoliitto.fi. Liity Pohjoismaisten lajien WhatsApp -tiedotusryhmään, jossa viestitään pikaviestein maajoukkueiden toiminnasta ja jaetaan äänikommentteja urheilijoilta sekä valmentajilta kisaviikonlopun aikana.