Jari-Pekka Jouppi Hiihtoliiton kaupalliseksi johtajaksi

Jari-Pekka Jouppi on työurallaan kulkenut urheilun johtotehtävistä kohti myynnin, viestinnän ja markkinointiviestinnän työkenttiä. Käytännön myyntityöstä sekä myynnin johtamisesta on yli 20 vuoden kokemus, josta viimeisin Markkinointiosakeyhtiö i2:n palveluksessa vuodesta 2015. Joupin osaaminen on huomioitu myös kansainvälisesti; Jouppi on luennoinut Euroopassa tapahtumasponsoroinnista suurtapahtumien näkökulmasta.

Urheilun sponsorointiliiketoiminta ja myynninkonseptit ovat Joupille tuttuja. Laajaa lumilajien tuotevalikoimaa Jouppi katsoo mielenkiinnolla ja avoimin mielin.

”Hyppään innolla entistä tiiviimmin mukaan lumilajien maailmaan. Haluan olla rakentamassa uusia konsepteja ja niistä olemmekin jo keskustelleet lasten ja nuorten urheilun, kansan liikuttamisen sekä vastuullisuuden näkökulmista. Koen, että mahdollisuuksia on laajalti kaupallisen kokonaisuuden kehittämiseksi”, sanoo Jouppi.

Suomen Hiihtoliiton puheenjohtaja ja NSF:n hallituksen puheenjohtaja Markku Haapasalmi on erittäin tyytyväinen tuoreeseen rekrytointiin. Valinnassa painotettiin Hiihtoliiton strategisten kivijalkojen huippu-urheilun, seuratoiminnan sekä lumilajien vetovoiman kaupallisen kehittämisen ymmärtämystä.

”Jari-Pekka Jouppi edustaa uusiutuvaa ja tulevaisuuteen katsovaa, ajan hengessä olevaa kaupallista osaajaa. Jouppi on erinomainen tiimipelaaja, ja hänellä on vahva tuki niin operatiiviselta kuin luottamushenkilöstöltä”, toteaa Haapasalmi, joka muistuttaa Joupin olevan monelle tuttu jo Helsinki Ski Weeks -kokonaisuuden myötä.

”Toivotamme JP Joupin tervetulleeksi rakentamaan uudenlaista Hiihtoliiton kaupallista toimintaa strategiamme kivijalkojen kautta”, jatkaa Hiihtoliiton toiminnanjohtaja ja Nordic Ski Finlandin toimitusjohtaja Ismo Hämäläinen.

Jari-Pekka Jouppi aloittaa Nordic Ski Finlandin kaupallisena johtajana 16.11.2020.

Hiihtoliiton kaupallinen kokonaisuus koostuu pohjoismaisten hiihtolajien maajoukkueista, joissa eri tasoilla urheilee noin 100 urheilijaa, kahdesta maailmancuptapahtumasta Ruka Nordicista ja Salpausselän Kisoista, Helsinki Ski Weeks -hiihtotapahtumasta, Maastohiihdon Suomen Cup -kilpailusarjasta, eri lajien SM-kilpailuista, nuorten SM-hiihdoista sekä Hopeasompa-tapahtumista. Lasten ja nuorten liikuttajana toimii Lumilajit Liikuttavat -konsepti, päätuotteenaan valtakunnallinen Lasten Lumipäivät -kiertue. Hiihtoliiton ja Nordic Ski Finland Oy:n vuosittainen budjetti on noin 10M€, josta kaupallisten ja mediakumppanuuksien osuus on noin 80 %. www.hiihtoliitto.fi