Talven monipuolisin tapahtumakokonaisuus Helsinki Ski Weeks palaa Olympiastadionille 4.-22.3.2023

Helsingin Olympiastadion on tulevana kevättalvena Etelä-Suomen lumivarmin paikka, kun Suomen Hiihtoliiton kumppaneineen helmikuussa 2022 lanseeraama Helsinki Ski Weeks palaa maaliskuussa Stadikalle. Lumiolosuhde kaupungin sydämessä on taattu ja viime vuoden tapaan hiihtäminen tulee olemaan yleisölle ilmaista. Hiihtotyyli on perinteinen ja latu on auki kaikille.

Hiihdon ja lumielämysten ympärille nivoutuva tapahtumakokonaisuus sai viime talvena valtaisan suosion: Stadikan ennenkokemattomista laduista kävi nauttimassa yli 70 000 hiihtäjää, aina ensipotkujaan ottavista lapsista omaleimaisia ja helposti saavutettavia hiihtopuitteita arvostaviin himohiihtäjiin.

Helsinki Ski Weeks startataan maaliskuun alussa energisesti Kansallisella Hiihtopäivällä, joka aktivoi koko Suomen ladulle samana päivänä. Tervehenkisen teemapäivän tavoitteena on koko kansan voimin hiihtää miljoona kilometriä, ja Kansallisen Hiihtopäivän ympärille on jo rakenteilla yli 200 alueellista tapahtumaa.

Tapahtuma saa sähäkän päätöksensä Stadion Sprintistä, joka niin ikään näki maailman ensi-iltansa helmikuussa 2022. Maailman hiihtohuippujen sprinttikisan ja elämyksellisen show’n yhdistävä innovaatio sai niin yleisön kuin urheilijatkin janoamaan jatkoa. Kansainväliset ykkösnimet sivakoivat jälleen aivan stadionyleisön silmien ja kaupungin iltataivaan alla, musiikin antaessa suorituksille ja tunnelmalle lisäpotkua. Tänä vuonna Stadion Sprintin urheilijalähettiläisiin kuuluvat mm. Richard JouveLucas ChavanatEven NorthugFederico PellegrinoNadine Fähndrich ja Mathilde Myhrvold. Kotimaisia tapahtuman lähettiläitä ovat mm. Jasmi JoensuuKatri Lylynperä, Johanna Matintalo, Joni Mäki, Ristomatti Hakola sekä Lauri Vuorinen. Lisää nimiä julkistetaan tammikuussa. Stadion Sprintin lipunmyynti käynnistyy joulu-tammikuussa.

Perheen pienimpiä lumielämysten maailmaan johdattaa läpi tapahtuman Lasten Lumipäivät, joissa päivisin koulut ja iltaisin perheet pääsevät tutustumaan hiihdon ja lumen riemuihin leikillisten aktiviteettien kautta. Tapahtumakalenteri täyttyy useista muistakin teemaan nivoutuvista tapahtumista, jotka julkaistaan vuoden vaihteessa tapahtuman nettisivulla osoitteessa helsinkiskiweeks.fi.

Helsinki Ski Weeks 2023 sulkee sisäänsä myös täysin uusia avauksia, kuten yritystapahtumia varten rakentuva vilkas After Ski -alue ja kansainvälisestikin korkeatasoinen Sponsorointiseminaari, jonka huippupuheenvuoroissa luennoitsijoina loistavat mm. sponsoroinnin asiantuntija Anders Lindén (Tango Brand Alliance AB:n perustaja ja toimitusjohtaja), Oliver Kraus (FIS:n Commercial & Global Partnership Manager) sekä Heikki Hiltunen (iLOQ:n toimitusjohtaja). Mukana myös yritysjoukkueille suunnattu vakavan leikkimielinen Yrityssprint sekä vauhdinhurman uusiin sfääreihin kohottava kilpailumuoto 100 metrin Super Sprint, jonka Hiihtoliitto esittelee suurelle yleisölle yhdessä Vantaan Hiihtoseuran kanssa.