XXL on hiihtomaajoukkueen uusi pääyhteistyökumppani – jaetulle arvopohjalle rakentuva yhteistyö jalkautuu näyttävästi yhteisissä toimenpiteissä

Suomen Hiihtoliitto ja XXL ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, joka on muotoa 1+2 vuotta. Sopimuksen myötä urheilukauppaketju XXL liittyy mukaan Suomen maastohiihtomaajoukkueen pääyhteistyökumppanien joukkoon. Yhteistyö rakentuu vahvalle yhteiselle arvopohjalle ja tavoitteille, ja kumppanuus tulee näkyvyyselementtien lisäksi näkymään vaikuttavasti myös viestinnällisesti ja markkinoinnillisesti.

Maastohiihdon maajoukkue on yksi Suomen seuratuimmista ja menestyneimmistä maajoukkueista Iivo Niskasen ja Krista Pärmäkosken johdolla. Kokeneiden urheilijoiden takana on nälkäisiä nuoria urheilijoita, jotka ovat matkalla kohti maailman kärkeä. Helmikuussa Pekingissä pidettävät talviolympialaiset kruunaavat joukkueen olympiadin.

Suomen Hiihtoliitolle yhteistyö XXL:n kanssa on erittäin mieluinen ja toivottu asia. Tiivis kumppanuus mahdollistaa monipuolisia yhteisiä hyödyntämistoimenpiteitä ja tukee molempien osapuolten strategisia painopistealueita.

– XXL on liikunnan ja urheilun saralla vahva toimija ja on hieno lisä kumppaniverkostoomme. Yhteistyö XXL:n kanssa kattaa koko toimikenttämme ulottuvuudet, aina huippu-urheilusta sosiaalisen vastuun kantoon kansanterveyttä edistämällä, kommentoi Suomen Hiihtoliiton kaupallinen johtaja Jari-Pekka Jouppi.

“All Sports United – Sports unite all”

XXL:n visio on olla Euroopan suosituin määränpää urheilu- ja ulkoilutarvikkeille. 20-vuotisen toimintahistoriansa aikana XXL on kasvanut monikansalliseksi yritykseksi, joka työllistää toimintamaissaan yhteensä noin kuusituhatta eri lajeista innostunutta työntekijää.

– Me XXL:llä uskomme, että urheilu- ja ulkoiluaktiviteetit yhdistävät ihmisiä. Riippumatta iästä, sukupuolesta, taustasta tai ostovoimasta, jokaisella tulisi olla mahdollisuus nauttia eri urheilulajien tuomasta ilosta. Yhtiömme slogan ’All Sports United – Sports unite all’ alleviivaa, että haluamme tuoda mahdollisimman monta urheilulajia mahdollisimman monen saataville, sanoo XXL Suomen toimitusjohtaja Pasi Lämpsä.

XXL:n ja Hiihtoliiton yhteistyön tavoitteena onkin isossa kuvassa aktivoida ihmisiä liikunnan ja aktiivisen elämän pariin.

– Hiihtoliiton kanssa solmittu kumppanuus auttaa meitä tavoittamaan kohderyhmäämme valtakunnallisesti. Hiihto on eittämättä yksi kansallislajeistamme, ja viime vuoden huipputalvi osoitti, että hiihtäminen on ympäri Suomen jopa suositumpaa kuin koskaan. Pyrimme tarjoamaan laajan valikoiman ja ammattitaitoisen palvelun kaikissa tuoteryhmissämme, minkä lisäksi panostamme erityisen paljon tiettyihin kulmakivikategorioihimme, joihin hiihto lukeutuu. Työstämme yhdessä Hiihtoliiton kanssa parhaillaan erilaisia konkreettisia tapoja liikkumiseen ja aktiiviseen elämään kannustamiseksi, esimerkiksi yhteistä hiihtotapahtumaa pääkaupunkiseudulle, päättää Lämpsä.

Ihmisten liikuttaminen matalalla kynnyksellä ja yhdenvertaisuutta edistäen on myös Hiihtoliiton strategian peruspilareita.

– XXL on meille loistava kumppani, sillä kummankin osapuolen tavoite on saada ihmiset liikkumaan. Me esikuvien ja laajan seura- ja junioritoiminnan kautta, ja XXL tarjoamalla laajan joukon laadukkaita liikuntavälineitä kaikkiin keleihin ja olosuhteisiin. Meillä onkin kovat odotukset tähän yhteistyöhön liittyen, jatkaa Jouppi.

Faktoja XXL:stä

• Ensimmäinen XXL-tavaratalo avattiin vuonna 2001 Norjassa
  • Nykyisin XXL:lä on Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Itävallassa yhteensä 86 XXL-tavarataloa sekä Pohjoismaiden suurin urheiluverkkokauppa.
  •  Suomessa XXL avasi ensimmäisen tavaratalonsa vuonna 2014 Tammistossa.
  • XXL-konsepti on ollut Suomessa suurmenestys. Tänä päivänä XXL-tavarataloja on Suomessa 17 kappaletta, ja ketju on kertonut toiminnan laajenemisesta tulevina vuosina.