Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry:n vuositapaaminen 21.–22.6. Valkeakoskella

Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry:n vuositapaaminen ja vuosikokous järjestetään tiistaista keskiviikkoon 21.–22.6.2022 Valkeakoskella Hotelli Waltikassa.

Tapaamisen muisteluteemoina ovat Lahden MM-hiihdot 2001 ja Salt Lake Cityn talviolympialaiset 2002 sekä MM-ampumahiihto- ja paralympiakisat noina vuosina.

Suomen Hiihtoliiton kuulumiset tuo puheenjohtaja Markku Haapasalmi. Tietokirjailija Kalle Virtapohja esitelmöi aiheesta Patruuna Juuso Walden ja Paavo Nurmi ulkopolitiikan toimijoina. Ohjelmassa on 21.6. illalla Aira-musikaaliesitys Apianniemen kesäteatterissa.

Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry:llä on Hiihtoliiton eri lajiryhmistä sekä ampumahiihtäjistä ja paralympiahiihtäjistä noin 150 jäsentä.

Yhdistyksen jäsenet (säännöt 3§): Yhdistyksen jäseniksi pääsevät hiihtolajien (maastohiihto, yhdistetty, mäki, alppilajit), ampumahiihdon ja parahiihdon entiset edustustason urheilijat, valmentajat, urheilujohtajat ja toimijat, jotka johtokunnan esityksestä vuosikokous hyväksyy. Käytännön alaikäraja on 50 vuotta.

Uusia jäseniä voi esittää kirjallisesti sihteerille vuosikokousta edeltävään johtokunnan kokoukseen 21.6. mennessä.

Vuosikokouksessa 22.6. klo 9.00 käsitellään sääntöjen mukaiset asiat. Yhdistyksen puheenjohtajana toimii Pekka Toivonen. Jäsenet ovat saaneet vuosikokoustiedotteen kirjeessä.

Teksti ja valokuva: sihteeri Matti Harju

Kuva: Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot yhteiskuvassa vuositapaamisessa Laajavuoressa 28.10.2021.