Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry:n vuositapaaminen 20.–21.6. Valkeakoskella

Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry:n vuositapaaminen ja vuosikokous pidetään Hotelli Waltikassa Valkeakoskella 20.–21.6.2023.

Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry:llä on Hiihtoliiton eri lajiryhmistä sekä ampumahiihtäjistä ja paralympiahiihtäjistä noin 140 jäsentä, jotka ovat entisiä edustus- ja maajoukkuetason toiminnassa mukana olleita kilpailijoita, valmentajia, hiihtojohtajia tai toimijoita. Uusia jäseniä toivotaan mukaan toimintaan.

Teemavuosien mitalikertauksena Valkeakoskella ovat Val di Fiemmen vuoden 2003 ja Oberstdorfin vuoden 2005 MM-hiihdot sekä noiden vuosien ampumahiihdon ja paralympian arvokisat.

Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry:n kunniajäsen Siiri ”Äitee” Rantanen kuoli 5. toukokuuta. 98-vuotiaana.

Urheilukirjailija, kunnallisneuvos Osmo Kärkkäinen pitää Valkeakoskella esitelmän ”Äitee”. Kärkkäinen on kirjoittanut yhdessä Jari Porttilan kanssa kirjan Siiri Rantasesta. Siiri Rantanen osallistui vuositapaamisiin ennen koronaa innokkaasti.

Ensimmäisenä iltana vuositapaamisen ohjelmassa on Apianniemen kesäteatterissa ”Irwin”-musikaali. Toisena päivänä vuosikokouksen jälkeen on mahdollista tutustua Visavuoressa Emil Wikströmin taiteilijakotiin ja Kari Suomalainen -paviljonkiin.

Teksti ja valokuva: Matti Harju

Kuva: In memoriam Siiri ”Äitee” Rantanen 14.12.1924-5.5.2023 – Veikko Hakulisen Oslo 1952 ”3.33.33” -muistohiihto Valkeakoskella 18.2.2012