Vuoden 2024 maastohiihdon Hopeasomman loppukilpailu järjestetään Vöyrillä

Vuoden 2024 Hopeasomman loppukilpailu hiihdetään Vöyrillä. Kisajärjestäjänä toimii seurayhtymä IF Femman, Vörå IF ja Oravais IF.

Maastohiihdon vuoden 2024 Hopeasomman loppukilpailu meni uudelleen hakuun, kun Ikaalisten Urheilijat luopui kilpailujen järjestelyoikeudesta. Kiinnostus kisajärjestelyjä kohtaan oli suuri, sillä hakemuksia tuli ilahduttavasti kahdeksan kappaletta.

Maastohiihdon kilpailuryhmä piti hakemusten tasoa jälleen korkeana ja päätyi esittämään johtoryhmälle kisojen myöntämistä Vöyrille. FSS:n alueella on kilpailtu maastohiihdon Hopeasomman loppukilpailu viimeksi vuonna 1988. Vöyrillä on järjestetty viime vuosina yleisen sarjan SM-hiihdot vuonna 2020, Suomen Cupin kilpailut vuonna 2018 ja nuorten SM-hiihdot vuonna 2016. Johtoryhmä myönsi kisat yksimielisesti Vöyrille.

Vuoden 2023 maastohiihdon, mäkihypyn ja yhdistetyn Hopeasomman loppukilpailut järjestetään 3.–5. maaliskuuta Lahdessa Lahden Hiihtoseuran isännöimänä.

Suomen Hiihtoliitto kiittää kaikkia kisahakijoita ja kehottaa aktiivisuuteen myös seuraavissa hauissa!