Uusi Hiihtokalenteri ja ilmoittautumisjärjestelmä Kilmo otetaan käyttöön maanantaina 7.6.

© Touho Häkkinen

Hiihtokalenteri ja ilmoittautumisjärjestelmä Kilmo on päivitetty uuteen järjestelmäalustaan ja otetaan käyttöön 7.6.2021. Seurat pääsevät syöttämään kilpailuja kalenteriin käytyään lyhyen käyttökoulutuksen.

Palvelun uutena toimintona on kilpailijoiden mahdollisuus ilmoittaa itsensä kilpailuihin ja maksaa osallistumismaksunsa. Toiminto vaatii rekisteröitymisen hiihtokalenteri.fi-sivustolle sekä voimassa olevan lisenssin linkittämisen kilpailijan tietoihin. Nämä ovat kilpailijan itsensä tehtävissä ja sivulta löytyvät tarkemmat ohjeet.

Myös alaikäisen nuoren/lapsen ilmoittaminen ja osallistumismaksun maksaminen on mahdollista huoltajan toimesta. Tällöin huoltaja rekisteröinnin jälkeen linkittää lisenssitiedot kuhunkin huollettavaansa. Tästäkin löytyvät tarkemmat ohjeet sivustolta.

Maksaminen tapahtuu yleisimpiä maksutapoja käyttäen verkkokauppatyyppisesti.

Syksyllä on tulossa mahdollisuus siirtää osallistumismaksu oman seuran maksettavaksi, mikäli seura on antanut siihen luvan. Siihen asti kilpailuihin ilmoittaminen tapahtuu seuran ilmoittajan kautta, mikäli seura maksaa osallistumismaksut.

Seurat, jotka järjestävät kilpailuja, ilmoittavat urheilijansa kilpailuihin ja maksavat osallistumismaksuja, kutsutaan erikseen palvelun käyttäjiksi. Pyydämme kyseisiä seuroja lähettämään viestin Eeva Käyhkölle, eeva@hiihtoliitto.fi, kutsua ja rekisteröimistä varten. Seuroille on tehty omat kirjalliset käyttöohjeet, minkä lisäksi kesän ja alkusyksyn aikana järjestetään zoom-koulutuksia.

Kilpailuja järjestävien seurojen tulee tehdä maksupalvelut tarjoavan Svean Payments Oy:n kanssa sopimus maksusuorituksia varten. Asiakastietolomake ja tarvittavat liitteet on toimitettava hyvissä ajoin, mielellään kuukautta ennen Svealle palvelun käyttöönottoa varten. Lomakkeet ja tiedot saatte ottamalla yhteyttä: eeva@hiihtoliitto.fi.

Mahdollisissa Hiihtokalenteriin ja Kilmoon liittyvissä ongelmatapauksissa voitte ottaa yhteyttä Hiihtoliiton tukipalveluun, puh. 0400 586 392 tai eeva@hiihtoliitto.fi. Tukipalvelu on käytössänne arkisin ja viikonloppuisin klo 24 saakka, tavoitatte parhaiten Eevan puhelimitse tai tekstiviestillä. Jos puhelin on varattu tai ei vastaa, teille soitetaan takaisin. Mäkihypyn ja yhdistetyn osalta myös Kimmo Yliriesto, kimmo.yliriesto@hiihtoliitto.fi palvelee teitä virka-aikoina.