Suomen Hiihtoliitto ja Ilta-Sanomat mittavaan kaupalliseen yhteistyöhön

Suomen Hiihtoliitto ja Ilta-Sanomat ovat solmineet mittavan monivuotisen kaupallisen yhteistyösopimuksen. Kaupallinen yhteistyö antaa Hiihtoliitolle merkittävän foorumin tehdä tunnetuksi toimintansa laaja-alaisuutta ja näin terävöittää sen yhteiskunnallista roolia niin yrityskumppanien kuin suuren yleisönkin silmissä.

”Olemme Hiihtoliitossa jo jonkin aikaa hahmotelleet sellaista yhteistyötä, jonka kautta pystymme välittämään kuvan monipuolisesta ja nykyaikaisesta toiminnastamme, jollaista Hiihtoliiton tekeminen todellisuudessa on. Nyt tehty sopimus Ilta-Sanomien kanssa antaa meille tähän työhön ensiluokkaiset pitkän aikajänteen mahdollisuudet. Täytyykin todeta, että tämä yhteistyö on meille oikea lottovoitto”, iloitsee Hiihtoliiton kaupallinen johtaja Jari-Pekka Jouppi.

Lähtökohdat kumppanuuteen ovat markkinoinnin näkökulmasta herkulliset.

”Ruohonjuuritason mahdollistamisesta huippu-urheiluun ulottuva toimikenttämme on tuotteistuksen näkökulmasta kypsä ja erinomaisesti ajan hengessä kiinni – yhtenä strategisena painopistealueenamme vahva sosiaalisen vastuun kantaminen koko kansan liikkumista edistämällä. Voimakkaan markkinoinnin avulla linkitämme toimialueemme yhteen myös mielikuvatasolla. Kaikki tietävät Hiihtoliiton; tavoitteemme on, että vastaisuudessa myös edustamamme toiminta tunnetaan kokonaisvaltaisesti”, visioi Hiihtoliiton markkinointipäällikkö Maija Loikkanen

”Ilta-Sanomat aloittaa innoissaan yhteistyön Hiihtoliiton kanssa. Viime talvi osoitti, että hiihtäminen on edelleen Suomen kansan verissä, ja samaan aikaan uutismediana seuraamme herkeämättä lajin tapahtumia huipulla, esimerkiksi tulevissa talviolympialaisissa Kiinan Pekingissä. Hiihtolajit ovat meille tärkeä aihealue, joka kiinnostaa lukijoitamme huomattavasti”, kertoo Ilta-Sanomien päätoimittaja Johanna Lahti.

”Ilta-Sanomat on brändi, joka on paikalla, kun jotain mielenkiintoista tapahtuu – se on mm. todellinen urheilun kotipesä. Kumppaneidemme kanssa voimme sekä mahdollistaa suomalaisille tärkeiden urheiluilmiöiden näkyvyyden, että tarjota uniikkia sisältöä asiakkaillemme. Hiihtolajit kiinnostavat ja Hiihtoliitto omalla markkinoinnillaan varmistaa, että kiinnostus vain kasvaa jatkossakin. Hiihtoliitto on meille loistava kumppani ja erinomainen lisä mm. Huuhkajien ja Leijonien kanssa tehtävään yhteistyöhön. Odotamme innolla monipuolista yhteistyötä Hiihtoliiton kanssa”, taustoittaa Sanoman Uutis- ja Featuremedian markkinointijohtaja Heidi Björklöf.

Yhteistyö on Hiihtoliiton edustamalla toimialalla poikkeuksellinen ja odotukset ovat molemmin puolin korkealla.