Startti Ladulle – Vinkkejä seuratoimijoiden rekrytointiin

Seurapalvelut toteutti taannoin kyselyn, jossa kartoitettiin Hiihtoliiton seurojen toiveita ja tarpeita. Yksi kyselyssä vahvasti esille noussut osa-alue oli tuki seuratoimijoiden rekrytointiin. Vapaaehtoisorganisaatioissa vaihtuvat toimijat ovat luonnollinen osa toiminnan kulkua, mutta miten uusia toimijoita saadaan mukaan jotta toiminta mahdollistuu myös jatkossa. Näiden haasteiden parissa painivat niin pienemmät kuin isommatkin seurat.

Absoluuttisia vastauksia tähän avainkysymykseen ei ole olemassa, mutta erilaisia hyväksi koettuja toimintamalleja ja vinkkejä kyllä löytyy. Tätä tematiikkaa ja malleja käydään läpi Hiihtoliiton seurakiertueella, Startti Ladulle tapahtumissa, jossa teemana on nimenomaan vinkit seuratoimijoiden rekrytointiin.

Startti Ladulle -kevätkiertueen tapaamiset järjestetään maalis-huhtikuun vaihteessa kuudella paikkakunnalla. Tapaamiset ovat maksuttomia matalan kynnyksen kohtaamisia, joissa seurat pääsevät keskustelemaan seuran nykytilanteesta sekä pohtimaan seuran seuraavia kehitysaskelia. Tapaamisesta saa mm. konkreettisia keinoja uusien vapaaehtoisten löytämiseksi ja seuratoiminnan jatkumisen varmistamiseksi.

Löydä oheisesta listasta itseäsi lähinnä oleva tapahtuma ja tule mukaan!

Hämeenlinna 22.3.2022 klo 17-20
Paikka: Hotelli Scandic Aulanko