Seurawebinaarikausi käynnistyy: Lapseni aloittaa hiihtokoulussa – mitä minun pitäisi tietää?

Seurawebinaarikausi 2022-2023 käynnistyy keskiviikkona 31.8. klo 18 teemalla ”Startti kauteen -vanhempainilta hiihtokouluhuoltajille”.

Uuden harrastuksen aloittaminen voi olla sekä lapselle että lapsen vanhemmalle jännittävää. Kauden ensimmäisen seurawebinaarin tavoitteena onkin tarjota perustietoa hiihdosta harrastuksena ja hiihtokoulussa aloittamisesta. Mukaan ovat tervetulleita kaikki – sekä lajista tai seuratoiminnasta kiinnostuneet tiedonjanoiset että toiminnassa jo mukana olevat konkarit. Webinaarissa pääset kuulemaan Vantaan Hiihtoseuran käytänteitä sekä ajatuksia siitä, mitä minun vanhempana olisi hyvä tietää hiihdosta harrastuksena? Millaisia välineitä lapsi tarvitsee vai voiko jotain esimerkiksi lainata? Millaista toimintaa seurat tarjoavat? Mitä lapset tekevät harjoituksissa?

Lisäksi Nuori mieli urheilussa -hankkeen asiantuntija Katri Lilja tulee kertomaan liikunnasta ja urheilusta mielenterveyden kenttänä lapsen ja nuoren näkökulmasta. Nuori mieli urheilussa -hankkeen tavoitteena on, että lasten ja nuorten urheilun parissa toimivat osaavat tukea mielenterveyden normaalia kehitystä, hyödyntää mielenterveystaitoja osana valmennusta ja kohdata haastavassa tilanteessa olevia lapsia ja nuoria. Hankkeen ensisijainen kohderyhmä on 10–15-vuotiaiden valmennuksen parissa toimivat, joiden kautta vaikutetaan lasten ja nuorten mielen hyvinvointiin. Toissijaisia kohderyhmiä ovat seuratoiminnassa kohdatut vanhemmat sekä nuorten urheiluympäristöihin vaikuttavat rakenteelliset tahot. (Mieli ry, 2022)

Nuori mieli urheilussa -hankkeen myötä toteutetut verkkokurssit sopivat jokaiselle vanhemmalle perustiedoksi. Verkkokurssit ovat ilmaisia ja ne voi suorittaa täältä.

Ilmoittaudu mukaan seurawebinaariin Suomisportissa.

Kuva: Vantaan Hiihtoseura