Salpausselän kisoihin uutta kaupallista osaamista – Jari Pohjosesta Salppuri Oy:n kaupallinen johtaja

Jari Pohjonen on aloittanut tänään Salppuri Oy:n uutena kaupallisena johtajana. Pohjosen vastuualueeseen kuuluu Salpausselän kisojen lisäksi myös Suomen Hiihtoliiton tapahtumakokonaisuuden Helsinki Ski Weeksin myynti.

”Suomalaisen hiihtourheilun tämän hetken hienoimpia tuotteita ovat suurtapahtumat ja niiden joukossa erityisesti Lahden maailmancup ja Helsinki Ski Weeks. Kumpikin tapahtuma on suuri ja tarvitsee paljon resursseja. Resurssien lisäämiseksi Salpausselän kisat ja Helsinki Ski Weeks ovat investoineet uuteen myynnin huippuammattilaiseen”, kertoo Suomen Hiihtoliiton kaupallinen johtaja Jari-Pekka Jouppi.

Pohjosella on yli 25 vuoden kokemus vaativista tulosvastuullisista myynnin ja liiketoiminnan johtotehtävistä. Hän siirtyy Salppuri Oy:lle Lahden Pelicansin asiakkuus- ja myyntijohtajan roolista, jossa Pohjonen vastasi myös kumppanuuksien hankinnasta sekä kehittämisestä hienoin tuloksin.

”Nyt tutustutaan ensin organisaatioon ja hahmotetaan tapahtuman nykytilanne. Ajatuksia ja intoa riittää. Tulevan suunnittelussa auttaa, että meillä on pääsihteeri Tomi-Pekka Kolun kanssa paljon samansuuntaista näkemystä. Salppurin kisoista halutaan merkittävä verkostoitumisalusta Päijät-Hämeessä ja tämän eteen myös tehdään töitä”, Pohjonen avaa.

”Tämä on luontainen jatkumo viime vuonna tehdylle strategialle, jossa halutaan lisätä kumppaneiden määrää ja vahvistaa verkostoa. Jalkauttaa sitä kuuluisaa Salppuri-henkeä”, pääsihteeri Kolu jatkaa.

Salpausselän kisat viettää ensi vuonna 100-vuotisjuhliaan. Juhlavuosi tuo lisänsä paitsi kumppaniverkostoon myös muuhun toimintaan.

Kansainvälinen hiihtoliitto FIS vahvistaa juhlakisojen päivämäärän toukokuun lopulla.

www.lahtiskigames.com