Saksan Terence Weber yhdistetyn kilpailun voittoon Rukan Continental Cupissa – Otto Niittykoski kymmenen parhaan joukkoon

Rukan Continental Cupissa saatiin lauantaina yhdistetyn ensimmäinen osakilpailu pakettiin. Haastavista tuuliolosuhteista johtuen perjantaina mäkiosuus jouduttiin siirtämään tälle illalle. Perjantain hiihto-osuus hiihdettiin yhteislähtönä. Saksan Terence Weber voitti ensimmäisen osakilpailun. Toiseksi sijoittui Itävallan Manuel Einkemmer ja kolmanneksi Norjan Simen Tiller.

Weber oli perjantain hiihto-osuuden 9:s, ja hänen hyppynsä kantoi 130 metriä. Weber kertoi kilpailupäivän olleen pitkä, sillä kilpailun mäkiosuus yritettiin hypätä jo aamulla. Kovasta tuulesta johtuen mäkiosuus siirrettiin lauantai-illalle.

– Olen todella onnellinen päivän tuloksesta. Yhteislähtö on mielestäni haastava kilpailu, sillä radalla on monta kilpailijaa yhtä aikaa. Yritimme parhaamme ja lopputulos oli hyvä, kommentoi päivän kilpailun voittaja.

Suomalaisittain parhaasta sijoituksesta vastasi Otto Niittykoski, joka oli kilpailun kymmenes. Niittykoski oli perjantain yhteislähdön 29:s, ja hänen kilpailuhyppynsä kantoi 121,5 metriä.

Tulokset