Saksan joukkue voittoon yhdistetyn parisprintissä Lahden Continental Cupissa

Kuva: Aleksi Pitkänen

Lahden Continental Cupin ohjelmassa oli lauantaina yhdistetyn parisprintti. Kilpailu oli mäkiosuuden jälkeen tiukka. Itävallan ykkösjoukkue (Florian Kolb & Manuel Einkemmer) lähti hiihto-osuudelle vain viisi sekuntia ennen Saksan ykkösjoukkuetta (Christian Frank & Jakob Lange). Norjan ykkösjoukkue (Per Einar Skjaeret Stromhaug & Aleksander Skoglund) suuntasi ladulle kaksitoista sekuntia johtajan jäljessä. Hiihto-osuudella saksalaiset olivat vahvoja ja hiihtivät maaliin ensimmäisenä ennen Itävallan joukkuetta. Norjalaiset pitivät kolmannen sijansa.

“Olen iloinen, että voitimme, mutta se ei tullut helpolla. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun voitin Continental cupin osakilpailun. Yhteistyömme sujui loistavasti ja ylsimme hienoon tulokseen”, kertoo Saksan joukkueen Christian Frank, joka haaveilee palkintopallisijoituksesta myös huomisessa yksilökilpailussa.

Suomen ykkösjoukkue (Jesse Pääkkönen & Herman Happonen) nosti sijoitustaan mäkiosuuden kahdenneltatoista sijalta kuudenneksi. Suomen kakkosjoukkue (Arsi Tietäväinen & Valtteri Holopainen) oli kilpailun 14. ja Suomen kolmosjoukkue (Peter Räisänen & Jarkko Lankinen) kilpailun 16. Yhteensä mukana oli 20 joukkuetta, mutta Japani ja Kazakstan eivät lähteneet hiihto-osuudelle.

Sunnuntaina Continental Cupissa nähdään vielä yksi yhdistetyn yksilökilpailu (Gundersen HS130 & 10 km), jonka jälkeen kausi on päätöksessään.

Tulokset