Suomen Cup jatkuu Kuusamossa – Rukan ladut tarjoilevat näytönpaikkoja maailmancupin avaukseen

© Touho Häkkinen

Hiihdon Suomen Cupin kiertue jatkuu tulevana viikonloppuna Rukalla. Rukan kilpailuohjelmassa on perinteisen sprintit ja 10 kilometrin perinteisen hiihtotavan väliaikalähtökilpailut, jotka molemmat toimivat myös tarkkailukilpailuina Rukan maailmancupiin.

Ilmoittautuneiden joukossa on useita Suomen kärkihiihtäjiä, ja tarjolla on myös maukkaita näytönpaikkoja maajoukkuetta haastaville urheilijoille. Lauantaina hiihdettävien sprinttien lähtölistalta löytyy yhteensä 158 urheilijaa, ja sunnuntaina hiihdettäville distanssimatkoille on ilmoittautunut 187 urheilijaa.

Kilpailuorganisaatiossa on pitänyt kiirettä tiiviin kisarupeaman alla, mutta Rukalla ollaan valmiita ottamaan kisavieraat vastaan.

– Järjestelyt ovat edenneet hyvässä vauhdissa ja olemme valmiita viikonlopun kilpailuihin. Täällä onkin ollut tällä viikolla jo jonkin verran hiihtäjiä hiihtämässä ja testaamassa suksia. Alkuviikon meitä on virkistänyt kunnon pakkaskeli ja pohjoistuuli, viikonlopuksi keli kuitenkin hieman lauhtuu, kommentoi kilpailupäällikkö Jukka Tahkola.

– On tietysti hienoa, että Suomen Cupia päästään kisaamaan Rukalla näin juuri maailmancup-kauden avauksen alla, päättää Tahkola.

Rukan Suomen Cupiin on yleisöllä vapaa pääsy.

Suomen Cupin televisiolähetyksiä voi seurata tällä kaudella Yleltä ja Viaplaylta. Kaikki kilpailut näytetään molemmilla kanavilla.

Lähtölistat
Sprintti P
10 km P

www.hiihdonsuomencup.fi

Hiihdon Suomen Cupin asiantuntijaennakko julkaistaan aina kisaviikonloppua edeltävänä torstaina Hiihtoliiton SoundCloudissa. Rukan viikonloppua huomisessa jaksossa analysoivat maajoukkuevalmentajat Ville Maunuksela, Teemu Pasanen ja Ville Oksanen.

Seuraa Hiihdon Suomen Cupia sosiaalisessa mediassa
Maastohiihdon Suomen Cup Facebookissa