Posion Pyrintö lasten ja nuorten tähtiseuraksi

Suomalainen hiihto loistaa tähtiseurassa. Posion Pyrinnöstä tuli Hiihtoliiton 15. seura, joka saavutti Olympiakomitean tähtiseuramerkinnän, kun tähtimerkki luovuttiin Posiolla juhlallisen tilaisuuden merkeissä.

Tähtimerkki on osoitus seuratoiminnan laadusta, jota Posion Pyrinnössä auditoitiin kuluneen kevään aikana. Koko auditointiprosessin aikana seurasta huokui hieno yhteisöllisyyden henki ja aito kiinnostus seuratoiminnan kehittämistä kohtaan. Tähtimerkin luovutustilaisuudessa koettiin myös haikeita hetkiä, kun Posion seuratoiminnan kehittäjä Henrik Enke siirtyi kohti uusia haasteita. Haku Posion uuden seurakehittäjän osalta on auki, työhakemuksen tiedot löytyvät täältä.

Alkuvuodesta Hiihtoseuroista uudelleen lasten ja nuorten tähtiseura auditointiprosessissa mukana ja tähtimerkin myös jatkoon saivat Lempäälän Kisa.

Hiihtoliitto ja Olympiakomitea kannustavat seuroja tähtiseura-ohjelman ja seurakehittämisen polulle. Lisätietoja löytyy täältä tai ole yhteydessä seurakehittäjään.