Pohjoismaisten lajien maailmancupit jatkuvat Norjassa tällä ja ensi viikolla – mäkihypyn, yhdistetyn ja maastohiihdon joukkueet valittu

© NordicFocus

Artikkelia päivitetty 8.3. Mukaan lisätty maastohiihdon joukkuevalinnat Osloon ja Drammenille. Lisäksi tehty muutoksia yhdistetyn urheilijakokoonpanoon. Artikkelia päivitetty 9.3. Tehty muutoksia yhdistetyn urheilijakokoonpanoon. Artikkelia päivitetty 11.3. ja 14.3. Tehty muutoksia maastohiihdon joukkueen kokoonpanoon.

Maastohiihdon, mäkihypyn ja yhdistetyn maailmancupit jatkuvat Norjassa tällä viikolla. Norjan turnee alkaa Oslon Holmenkollenilla, jossa kilpaillaan kaikissa kolmessa lajissa. Yhdistetyssä on vuorossa yksi naisten kilpailu (HS106 / 5 km) ja kaksi miesten kilpailua (HS134 / 10km). Mäkihypyssä Oslon kaksi miesten ja naisten osakilpailua HS134-mäestä avaavat RAW AIR Tournamentin, joka jatkuu Oslon jälkeen Lillehammerissa ja Vikersundissa. Maastohiihdossa on Oslon viikonloppuna vuorossa naisten ja miesten vapaan hiihtotavan 50 kilometrin yhteislähtökilpailut. Maastohiihdon maailmancup jatkuu Oslon jälkeen Drammenilla, jossa hiihdetään ensi viikon alussa perinteisen hiihtotavan sprintit.

Oslon jälkeen mäkihypyn RAW AIR Tournament jatkuu heti ensi viikon alussa Lillehammerissa, jossa hypätään kaksi naisten ja miesten maailmancupin osakilpailua HS140-mäessä. Lillehammerin jälkeen RAW AIR Tournament jatkuu Vikersundissa, jossa miehillä on kaksi lentomäen osakilpailua HS240-mäestä. Naisten osalta Vikersundin lentomäkeen jatkaa ainoastaan RAW AIR Tournamentin 15 parasta mäkihyppääjää.

Hiihtoliiton viestintätiimi hoitaa maailmancupin viestintää kotimaasta käsin. Viikonlopun kilpailujen viestintävastuussa on Sanni Koivuranta puh. +358 445483387, sanni.koivuranta@hiihtoliitto.fi. Liity Pohjoismaisten lajien WhatsApp-tiedotusryhmään, jossa viestitään pikaviestein maajoukkueiden toiminnasta ja jaetaan äänikommentteja urheilijoilta sekä valmentajilta kisaviikonlopun aikana.

Yhdistetty

Yhdistetyn maailmancup
Oslo, Norja 8.-12.3.

Miehet
Ilkka Herola, Otto Niittykoski
(Arttu Mäkiaho ja Eero Hirvonen jäävät alkuperäisestä tiedosta poiketen sairastumisen vuoksi pois Oslon maailmancupista. Tällä tietoa tilalle ei ole tulossa muita urheilijoita.)

Naiset
Minja Korhonen, Alva Thors

Yhdistetyn urheilijabiot

Mäkihyppy

Mäkihypyn maailmancup
Oslo, Norja 10.-12.3.
Lillehammer, Norja 13.-16.3.
Vikersund, Norja 17.-19.3.

Naiset
Julia Kykkänen, Jenny Rautionaho

Miehet
Antti Aalto, Kalle Heikkinen, Niko Kytösaho, Eetu Nousiainen

Mäkihypyn urheilijabiot

Maastohiihto

Maastohiihdon maailmancup
Oslo, Norja 11.-12.3.
Drammen, Norja 14.3.

Naiset – Oslo, 50 km yhteislähtökilpailu (V)
Rebecca Immonen, Emmi Lämsä, Kerttu Niskanen, Eveliina Piippo, Vilma Ryytty

Miehet – Oslo, 50 km yhteislähtökilpailu (V)
Juuso Tossavainen
(Markus Vuorela jää alkuperäisestä tiedosta poiketen pois Holmenkollenilta)

Naiset – Drammen, sprintit (P)
Jasmi Joensuu, Anne Kyllönen, Jasmin Kähärä, Katri Lylynperä, Kerttu Niskanen, Eevi-Inkeri Tossavainen
Jasmi Joensuu on sairastunut eikä näin ollen kilpaile Drammenissa.

Miehet – Drammen, sprintit (P)
Olli Ahonen, Ville Ahonen, Lauri Mannila, Niilo Moilanen, Joni Mäki, Lauri Vuorinen
Ville Ahonen jää pois Drammenin kilpailusta. Tilalle joukkueeseen tulee Juuso Haarala.

Maastohiihdon urheilijabiot