Petri Raatikainen Hiihtoliiton kaupalliseksi johtajaksi

Tiedote 29.9.2023

Suomen Hiihtoliitto on palkannut Petri Raatikaisen kaupalliseksi johtajakseen 1.10.2023 alkaen. Hiihtoliitto jatkaa strategian mukaista toimintojensa kehittämistä näin myös kumppanuuksien ylläpidon ja hankinnan suhteen.

Petri Raatikaisella on mittava kokemus myynnin strategisesta kehittämisestä ja markkinoinnin johtamisesta useilla toimialoilla. Hän on työskennellyt urheilun parissa lähes kaksikymmentä vuotta mm. toimitusjohtajana Salomon Sport Finland Oy:ssä, Pohjoismaiden maajohtajana Columbia Sportswear Finland Oy:ssä sekä myynti- ja markkinointijohtajana Suomen Urheiluopistossa Vierumäellä. Koulutukseltaan Petri on kauppatieteiden maisteri.

”Hiihtoliiton missio on tuottaa Suomen kansalle unohtumattomia elämyksiä huippu-urheilumenestyksen kautta, ja olla merkittävin kansan liikuttaja lumella. Lasten liikkumattomuuden ehkäisy on lähellä sydäntäni, joten toivon, että pystymme yhteistyökumppaneidemme ja jäsenseurojemme kanssa innostamaan erityisesti lapsia lumella liikkumiseen. Näin varmistamme myös huippu-urheilijoiden kasvamisen edustamiimme lajeihin tulevaisuudessa”, kertoo Petri Raatikainen.

”Olemme erittäin iloisia, että saamme Petrin joukkoomme vahvistamaan kumppanuusohjelmaamme suomalaisen lumiurheilun ja liikunnan eteenpäin viemiseksi. Petri omaa taustan, jolla emme ainoastaan usko, vaan tiedämme pärjäävämme entistä paremmin nykyhetken tilanteessa kumppanuusmarkkinoilla, joihin luonnollisesti kuuluvat niin urheilijat, seurat kuin kaupalliset kumppanimmekin”, sanoo Suomen Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Ismo Hämäläinen.

Ismo Hämäläinen

Kaupallinen johtaja (1.10.2023)