Nuori urheilija – hae mukaan vuoden 2023 talviuniversiadeihin maastohiihdon joukkueeseen

© Bosa – Jiří Bošek

Vuoden 2023 talviuniversiadit järjestetään 12.-22.1. Yhdysvalloissa, Lake Placidin legendaarisissa olympiamaisemissa. Korkeakoulussa opiskelevilla nuorilla urheilijoilla on mahdollisuus hakea mukaan vuoden 2023 talviuniversiadeihin maastohiihdon joukkueeseen. Joukkueeseen valitaan yhteensä kymmenen urheilijaa (viisi naista ja viisi miestä).

Universiadit ovat kansainvälisen opiskelijaurheiluliiton FISUn (Fédération Internationale du Sport Universitaire, International University Sports Federation) alainen monilajinen urheilutapahtuma. Ensi vuoden tapahtumaan odotetaan noin 2500 osallistujaa yli viidestäkymmenestä maasta.

Vuoden 2023 talviuniversiadeihin voivat osallistua:

• 17-25-vuotiaat korkea-asteella opiskelevat urheilijat
  • 1.1.1998-31.12.2005 välillä syntyneet
  • urheilijat, jotka opiskelevat yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa (myös avoimessa yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa opiskelevat, jos kyse on opintokokonaisuudesta eikä yksittäisestä kurssista)
  • 1.1.2021 tai sen jälkeen korkeakoulusta valmistuneet

Urheilijalle kuuluu kilpailumatkasta 50 % omavastuuosuus omista kuluistaan. Tarkempi summa selviää myöhemmin. Omavastuuosuuteen on mahdollista hakea tukea omalta oppilaitokseltaan, ja valtaosa oppilaitoksista tukeekin urheilijoiden osallistumista universiadeihin.

Ilmoita osallistumishalukkuudestasi tällä lomakkeella viimeistään 13.10.2022.

Olympiakomitean sivut

FISUn sivut