Niina Meis nousee Suomen Hiihtoliiton liittovaltuuston puheenjohtajaksi

Niina Meis vastaanotti vuonna 2019 arvostetun Alfred Kordelinin säätiön tunnustuksen ansiokkaasta työstä mäkihypyn hyväksi.

Suomen Hiihtoliiton liittovaltuuston puheenjohtajan Heikki Hämäläisen äkillinen menehtyminen aiheuttaa muutoksia Hiihtoliiton luottamushenkilöstössä. Liittovaltuuston puhetta nousee johtamaan 1. varapuheenjohtaja siilinjärveläinen Niina Meis.

Niina Meisin puheenjohtajakausi päättyy seuraavaan liittokokoukseen, joka pidetään syksyllä 2022. Meis nousee myös Suomen Hiihtoliiton työvaliokuntaan, joka koostuu puheenjohtajistosta sekä toiminnanjohtajasta. Lisäksi Meisistä tulee vaalivaliokunnan puheenjohtaja.

Puheenjohtajaksi noustuaan Meis luopuu paikastaan mäkihypyn ja yhdistetyn johtoryhmässä. Hänen tilalleen johtoryhmään nousee kuusamolainen Pirjo Karjalainen. Jatkossa Meisillä on liittovaltuuston puheenjohtajana osallistumisoikeus niin Hiihtoliiton johtokunnan kuin myös johtoryhmien kokouksiin.

Liittovaltuuston 1. varapuheenjohtajaksi nousee Miikka Himmi (alppilajit). Heikki Hämäläisen varajäsen Suur-Savon edustaja Arto Tilaeus nousee maastohiihdon edustajana jatkamaan Hämäläisen työtä liittovaltuuston jäsenenä.