Naisten viestijoukkue taisteli pronssille Oberstdorfin MM-kisoissa

© Jesse Väänänen

Suomen naisten viestijoukkue otti pronssia Oberstdorfin MM-kisojen viestikilpailussa. Suomen joukkueessa kohtasivat nuoruus ja kokemus, kun joukkueen muodostivat arvokisojen ensikertalainen Jasmi Joensuu, Johanna Matintalo, Riitta-Liisa Roponen ja Krista Pärmäkoski

Pronssimitalista kamppailtiin loppuun asti. Kolme vahvaa osuutta antoivat Suomen ankkurille Pärmäkoskelle mahdollisuuden tuoda Suomen joukkueen maaliin kolmantena. Mitalista käytiin kamppailua loppusuoralle saakka ja Pärmäkoski ylitti maaliviivan vahvan loppuvedon päätteeksi kolmantena ennen Yhdysvaltojen Jessie Digginsiä

– Meillä on hyvä, tasapainoinen joukkue, jossa yhdistyi nuoria ja kokeneempia urheilijoita. Tuettiin hyvin toinen toisiamme, pohti Joensuu oman osuutensa päätteeksi.

– Kyllä kaikki jäi tänään ladulle. Kovaa hiihdettiin, koko ajan oli aika tiukkaa. Maalisuorakin oli melko mustaa. En uskonut aamulla, että pystyisin tällaisen vedon tekemään. Riskillä hiihdin, onneksi se kantoi, kommentoi Pärmäkoski.

Tulokset

Lisää kisatunnelmia XCTEAMFIN Instagramissa