Hiihtoliitto onnittelee Martti Uusitaloa valinnasta FIS:n varapresidentiksi ja Matti Heikkistä nimityksestä Olympiakomitean huippu-urheiluyksikön johtoon

Martti Uusitalosta FIS:n varapresidentti

Kansainvälisen hiihtoliiton FIS:n tuore Council kokoontui ensimmäistä kertaa 5.7. ja kokouksessa muun muassa valittiin henkilöt FIS Councilin avainrooleihin. Pohjoismaiden ja hiihtourheilun näkökulmasta iloinen uutinen on kokeneen Martti Uusitalon valinta yhdeksi FIS:n neljästä varapresidentistä.

Uusitalon vastuullinen positio on Suomelle merkittävä, sillä vastaavaa roolia Kansainvälisen hiihtoliiton päätöksentekoelimessä ei Suomella tällä vuosituhannella ole ollut. FIS Councilissa yli 8 vuotta edustanut Uusitalo on iloinen vuosien työn mukanaan tuomasta luottamuksenosoituksesta. Valinta tuo Suomelle aiempaa merkittävämmän aseman kansainvälisen päätöksenteon ytimessä, hiihtourheilun tulevaisuuden kehityksen ohjaksissa.

Matti Heikkisestä Suomen Olympiakomitean huippu-urheiluyksikön johtaja

Pitkän ja menestyksekkään uran maastohiihtäjänä tehnyt arvokisamitalisti ja kolminkertainen olympiaedustaja Matti Heikkinen valittiin Suomen Olympiakomitean huippu-urheiluyksikön uudeksi johtajaksi. Hiihtoliitto onnittelee Heikkistä lämpimästi.