Mäkihypyn maailmancup päättyy Planican lentomäkeen – Nousiainen hyvävireisenä päättämään kansainvälistä kisakautta

@Pepe Korteniemi

Mäkihypyn maailmancup päätetään Planican lentomäkeen tulevana viikonloppuna. Planicassa kilpaillaan kaksi henkilökohtaista kilpailua ja joukkuekilpailu. Sloveniassa Suomen joukkuetta täydentää Kuusamon Erä-Veikkoja edustava Kalle Heikkinen

Erinomaisesta hyppyvireestä nauttiva Eetu Nousiainen lähtee rennoin mielin kohti maailmancupin päätösviikonloppua.

”Nyt kohti Planicaa. Nautiskellaan vielä kun pystytään – sanoinkin pojille kisan (Oberstdorfin) jälkeen, että piru, kun olisi keksinyt tämän mäkihypyn marraskuussa, niin olisi tullut hieno kausi. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan”, veisteli Nousiainen kahdeksannen sijan jälkeen Oberstdorfissa.

Eetu Nousiaisen kommentit uran parhaan kilpailun jälkeen

Euroopan Nuorten Olympiafestivaalien (EYOF) talvikisat järjestetään 20.-25. maaliskuuta Kainuun ja Lahden maisemissa. Suomen Olympiakomitea on valinnut Suomen joukkueen EYOF-kisoihin. Kilpailuja voi seurata @eyof2022 -kanavissa.

Hiihtoliiton viestintätiimi hoitaa viikonlopun mäkihypyn maailmancupin päätöskilpailujen viestinnän kotimaasta käsin. Tulevan viikonlopun viestintävastuussa on Soili Hirvonen, puh. 0400 837 583 soili.hirvonen@hiihtoliitto.fi. Liity Pohjoismaisten lajien WhatsApp -tiedotusryhmään, jossa viestitään pikaviestein maajoukkueiden toiminnasta ja jaetaan äänikommentteja urheilijoilta sekä valmentajilta kisaviikonlopun aikana.

Mäkihyppy

Mäkihypyn maailmancup