Mäkihypyn maailmancup-kausi huipentuu Planicassa

© Authamayou/NordicFocus

Mäkihypyn maailmancupin päätöskilpailut kilpaillaan loppuviikosta Planicassa. Miesten kilpailuohjelmassa ovat lentomäestä hypättävät kaksi henkilökohtaista kilpailua sekä joukkuekilpailu. Kilpailuviikonloppu käynnistyy torstaina perjantaina käytävän henkilökohtaisen kilpailun karsinnalla. Naisten maailmancup-kauden päätöskilpailu hypätään torstaina HS102-mäestä. Suomi on nimennyt Planicaan kuuden urheilijan joukkueen.

Mäkihyppy

Mäkihypyn maailmancup
Planica, Slovenia 21.3–24.3.2024
Maailmancupin kokonaistilanne

Naiset
Julia Kykkänen, Jenny Rautionaho

Miehet
Antti Aalto, Niko Kytösaho, Eetu Nousiainen, Kasperi Valto

Mäkihypyn urheilijabiot

Medialle

Hiihtoliiton viestintätiimi hoitaa maailmancupin viestintää kotimaasta käsin. Viikonlopun viestintävastuussa on viestintäpäällikkö Juhana Särkelä, puh. 050 365 3665, juhana.sarkela@hiihtoliitto.fi Liity Pohjoismaisten lajien WhatsApp -tiedotusryhmään, jossa viestitään pikaviestein maajoukkueiden toiminnasta ja jaetaan äänikommentteja urheilijoilta sekä valmentajilta kisaviikonlopun aikana.