Mäkihypyn ja yhdistetyn joukkueet Planican MM-kisoihin nimetty

Päivitetty 21.2. tiedolla yhdistetyn miesten lopullisesta Planicaan matkaavasta joukkueesta.

Pohjoismaisten lajien MM-kisat kilpaillaan Planicassa 22.2.-5.3.2023. Mäkihypyn ja yhdistetyn joukkueet MM-kisoihin on nyt nimetty. Mäkihypyn joukkueeseen nimettiin kuusi urheilijaa, kaksi naista ja neljä miestä. Lisäksi miesten joukkueeseen nimettiin yksi kotiin jäävä varamies. Yhdistetyn joukkueeseen on tällä hetkellä nimettynä kolme naista ja kuusi miestä. Yksi yhdistetyn nyt nimetyistä miesurheilijoista on kotiin jäävä varamies. Lopullinen päätös tehdään tulevan viikonlopun SM-kilpailujen jälkeen.

Mäkihyppy

Pohjoismaisten lajien MM-kisat
Planica, Slovenia 22.2.-5.3.2023

Naiset
Julia Kykkänen, Jenny Rautionaho

Miehet
Antti Aalto, Niko Kytösaho, Eetu Nousiainen, Vilho Palosaari

Kotiin jäävä varamies: Kalle Heikkinen

Yhdistetty

Pohjoismaisten lajien MM-kisat
Planica, Slovenia 22.2.-5.3.2023

Naiset
Anna Kerko, Minja Korhonen, Alva Thors

Miehet*
Ilkka Herola, Eero Hirvonen, Waltteri Karhumaa, Leevi Mutru, Arttu Mäkiaho, Otto Niittykoski

*Yksi urheilijoista on kotiin jäävä varamies. Lopullinen päätös tehdään viikonlopun SM-kilpailujen jälkeen.

Päivitys 21.2.: Leevi Mutru jää pois MM-joukkueesta terveydellisistä syistä johtuen. Asiasta tiedotetaan tarkemmin myöhemmin. Planicaan matkaava miesten joukkue: Ilkka Herola, Eero Hirvonen, Waltteri Karhumaa, Arttu Mäkiaho ja Otto Niittykoski.

Medialle

Suomen joukkueen kisasivut päivittyvät osoitteeseen https://hiihtoliitto.fi/huippu-urheilu/planica2023/. Kisasivuille päivitetään joukkueet paikalla olevine henkilöstöineen, kilpailuohjelma, haastattelutilaisuuksien aikataulut ja muuta tärkeää infoa kisojen aikana. Lisäksi viestintäkanavana toimii Suomen Hiihtoliiton medialle suunnattu Whatsapp-ryhmä. Liity ryhmään tästä.

Ennakkohaastattelutilaisuudet

MM-kisaviikkojen aikana järjestetään kisakohtaiset ennakkohaastattelutilaisuudet. Haastattelutilaisuudet järjestetään ensisijaisesti joukkueiden hotelleilla tai kisapaikoilla. Haastatteluja on mahdollisuus toteuttaa myös etäyhteyksin. Tarkemmat yksityiskohdat ja aikataulut tarkentuvat viikon 7 aikana.

Mediakysely

Kartoitamme paikalla ja etänä toimivien toimittajien määrää. Tieto auttaa meitä palvelemaan sekä paikalla olevia että etänä toimivia toimittajia paremmin. Vastaathan kyselyyn täältä