Maija Loikkanen aloittaa Hiihtoliiton markkinointipäällikkönä

Suomen Hiihtoliiton kaupallinen tiimi vahvistuu, kun Maija Loikkanen aloittaa markkinointipäällikkönä. Loikkanen siirtyy Hiihtoliiton kaupalliseen yhtiöön Nordic Ski Finlandiin Markkinointiosakeyhtiö i2:sta.

Maija Loikkanen on tehnyt uraa strategisen markkinoinnin parissa 14 vuoden ajan. Viimeisimmässä työpaikassaan Markkinointiosakeyhtiö i2:ssa Loikkanen muun muassa johti Vuokatin matkailualueen kotimaan markkinointia ja oli uudistamassa Tampereen kaupungin brändiä. Tätä ennen Loikkanen on ollut markkinointijohtajana House of Laplandilla, jossa hän veti Lapin alueen monitoimialaista markkinointia. Matkailualasta kokemusta on myös Visit Finlandista, jossa hän toimi Italian maajohtajana Milanossa.

Johtoajatuksena on kansainvälisyyden ohella ollut markkinoinnin poikkitoimialainen hahmottaminen ja kumppaniverkostojen intressien valjastaminen molemminpuolisiksi kaupallisiksi ja imagollisiksi hyödyiksi. Hiihtoliiton kanssa Loikkasen tiet ovat aiemmin ristenneet Helsinki Ski Weeks -tapahtuman konseptoinnin merkeissä.

”Astun mukaan tiimiin kutkuttavana hetkenä, jona ollaan kokonaan uusien konseptien ja tapahtumien kautta hakemassa aiempaa laajempaa ja ennen kaikkea monisärmäisempää näkyvyyttä lumilajeille. On kunnia-asia päästä linjaamaan pitkäjänteistä markkinointia koko kansaa liikuttavien asioiden ympärille”, innostuu Loikkanen.

Hiihtoliiton kaupallinen johtaja Jari-Pekka Jouppi on tyytyväinen saadessaan Loikkasen tiimiinsä. Talviset olosuhteet ja menestys ovat nostaneet lumilajien kiinostusta, joka halutaan hyödyntää parhaalla mahdollisella tavalla. Myös uudet tapahtumat Hiihtoliiton ohjauksessa työllistävät Loikkasta tulevaisuudessa.

”Olemme iloisia Maija liittymisestä Hiihtoliiton tiimiin. Hänen osaamisensa kautta saamme erityisesti Helsinki Ski Weeks -tapahtumalle vahvaa markkinoinnin osaamista ja näkemystä uuden huipputuotteen lanseerauksesta. Toki työkenttään kuuluu muidenkin Hiihtoliiton tapahtumien ja tuotteiden markkinoinnin suunnittelua ja toteutusta. Yksi iso asia on Salpausselän kisojen 100-vuotisjuhlat 2023, joka tulee tuottamaan paljon tekemistä Salppuri Oy:n kautta”, toteaa Suomen Hiihtoliiton kaupallinen johtaja Jari-Pekka Jouppi.

Loikkanen tulee työskentelemään Helsingin toimipisteessä Hiihtoliiton kaupallisessa yhtiössä Nordic Ski Finland Oy:ssä.

Nordic Ski Finland Oy on kokonaan Suomen Hiihtoliiton omistama kaupallinen yhtiö, jonka toiminnan tavoitteena on vahvistaa Suomen Hiihtoliiton asemaa ja kilpailukykyä urheilun TV- ja yhteistyökumppanimarkkinoilla. NSF:n henkilöstö vastaa kokonaisuudessaan Hiihtoliiton alaisesta kaupallisesta toiminnasta. Kaupallisiin toimintoihin lukeutuvat myynti ja kumppanuudet, tapahtumat (kansainväliset huippu-tapahtumat, maastohiihdon Suomen Cup), markkinointitapahtumat sekä markkinointiviestintä.