Maastohiihdon Suomen Cupin 11. kausi starttaa jo ensi viikolla – ”Odotan hienoa ja jännittävää kautta”

© Touho Häkkinen

Suomalaisten hiihtäjien näytönpaikkana jo 10 vuotta toiminut Suomen Cup starttaa kisakauden ensi viikolla Vuokatista. Kuudella paikkakunnalla pysähtyvä kiertue tarjoaa jännitystä ja kotimaista huippuhiihtoa marraskuun alusta huhtikuulle.

Kokonaisuudessaan lähes 300 hiihtäjää, kotimaiset kärkihiihtäjät ja heidän haastajansa mukaan lukien, pääsee ottamaan toisistaan mittaa Vuokatin ja Taivalkosken kisoissa vielä tämän vuoden puolella, kun kahdella paikkakunnalla kilpaillaan ennen Rukan maailmancupin avausta. Tammikuussa Suomen Cup hiihdetään Imatralla SM-kisojen muodossa sekä Vantaan Hakunilassa käytävissä iltakisoissa. Kisarupeama päättyy Suomen Cupin osalta keväthangille, kun maalis-huhtikuun vaihteessa kilpaillaan Rukalla sekä Rovaniemen SM-kisoissa.

Suomen Cupia voi seurata tällä kaudella niin Yleltä kuin Viaplayltä. Kaikki kilpailut näytetään molemmilla kanavilla. Hiihtoliiton kilpailujohtaja ja Suomen Cupin isä Hannu Koivusalo odottaa jännittävää kilpailukautta.

– 11. kausi starttaa pian, ja kisat tarjoillaan hiihdon seuraajille kahdella kanavalla. Odotan hienoa ja jännittävää kautta. Kansainvälinen kilpailukalenteri on erittäin tiivis, joka tullee antamaan mausteensa myös Suomen Cupiin. Odotan kärkikahinoihin vaihtelevuutta ja mielenkiintoisia loppuratkaisuja keväthangille, Koivusalo kertoo.

Viime kaudella Suomen Cupin kokonaiskilpailun voittoon hiihtivät Kainuun Hiihtoseuran Anne Kyllönen ja Pohti Ski Teamin Joni Mäki. Hämeenlinnan Hiihtoseura voitti naisten viesticupin seitsemännen kerran ja miesten viesticupin voitti toisen kerran Puijon Hiihtoseura. Seuraa 6.11. alkaen ketkä vievät voitot tänä vuonna!

Psst! Käy katsomassa Suomen Cupin uudistetut nettisivut osoitteesta hiihtoliitto.fi/suomen-cup

Seuraa Maastohiihdon Suomen Cupia somessa!

#näytönpaikka #hiihdonsuomencup #yli10vuottahiihtojuhlaa