Maastohiihdon sekä mäkihypyn ja yhdistetyn uudet johtoryhmät valittiin – Sirpa Korkatista uusi maastohiihdon johtoryhmän puheenjohtaja

Hiihtoliiton johtokunta valitsi tällä viikolla uudet johtoryhmät niin maastohiihtoon kuin mäkihyppyyn ja yhdistettyyn. Lajiryhmien johtoryhmät ohjaavat, tukevat ja kehittävät operatiivista urheilutoimintaa hyväksytyn toimintasuunnitelman ja budjetin puitteissa. Vuosittain puolet johtoryhmän jäsenistä ovat erovuorossa.

Maastohiihdon johtoryhmään nousi kolme uutta jäsentä, Satu Kalajainen, Sirpa Korkatti sekä Esko Valikainen. Korkatti valittiin myös ryhmän puheenjohtajaksi. Johtoryhmässä jatkaa Tuomo Kiviniemi, Jarmo Luuri, Jussi Prykäri ja Jukka Tahkola.

Puheenjohtajana aloittava Sirpa Korkatti on toiminut aiemmin muun muassa Hiihtoliiton liittovaltuustossa. Korkatti odottaa johtoryhmältä vuorovaikutteista toimintaa.

– Olen todella otettu ja innoissani uudesta pestistä. Koko ryhmän toiminta on tärkeää, ja on hienoa olla mukana siinä. Puheenjohtajana lähden edistämään liiton strategiaa seuratoiminnan aktivisoinnin ja menestyvän huippu-urheilun osalta. Haluan toiminnallani edistää vuorovaikutteista toimintaa. Emme istu vaan kokouksissa, vaan merkitystä on myös sillä, mitä teemme niiden välissä, Korkatti kertoo.

Mäkihypyn ja yhdistetyn johtoryhmään nousi kaksi uutta jäsentä, Kari Kolppo sekä Teemu Keränen. Lauri Kettunen jatkaa ryhmän puheenjohtajana. Johtoryhmässä jatkaa Niina Meis, Olli Muotka, Pekka Tervahartiala ja Riina Valto.