Maastohiihdon Hopeasompa ja nuorten SM-hiihdot – Nuoret kilpailevat huhtikuussa Vuokatissa

Maastohiihdon Hopeasompa-kilpailujen ja nuorten SM-hiihtojen järjestelyt ovat käynnissä Vuokatissa. Hallituksen esittämät, mahdollisesti voimaantulevat liikkumisrajoitukset vaikuttavat kuitenkin kevään arvokisoihin. Mikäli liikkumisrajoitukset astuvat voimaan, Hopeasompa-kilpailut ja nuorten SM-kilpailut eivät ole arvoltaan suomenmestaruuskilpailuja*.

Päätökset myönnettyjen kilpailujen pitämisestä tekevät alueelliset ja paikalliset terveysviranomaiset, huomioiden kilpailujärjestäjien terveysturvallisuussuunnitelman. Kilpailunjärjestäjä tarkkailee vallitsevaa tilannetta aktiivisesti ja reagoi tarvittaessa muuttuvaan tilanteeseen. Viimeiset päätökset kilpailujen järjestämisestä tehdään 1.4. (Hopeasompa) ja 8.4. (nuorten SM-hiihdot).

*Voimaan astuessaan liikkumisrajoitukset saattavat vaikuttaa tapahtumien laajuuteen ja tämän myötä Hopeasompa- ja SM-arvoon. Kilpailunjärjestäjä keskittyy siihen, että paikalle pääseville nuorille järjestetään mahdollisimman hyvä kilpailutapahtuma tähän hetkeen.

Suomen Hiihtoliitto suosittaa kilpailunjärjestäjiä järjestämään kilpailuja ja seuroja järjestämään harjoituksia terveysturvallisuus sekä voimassa olevat rajoitukset huomioiden.

Lisätietoja kisasivuillta
Maastohiihdon Hopeasompa 9.-11.4.2021