Liiton aluekierros – Startti Ladulle tämän kauden osalta päätökseen

Hiihtoliiton aluetapaamiset eli Startti Ladulle -kiertue saatiin tämän kauden osalta päätökseen keskiviikkona Kokkolassa. Kiertueessa tavattiin seuratoimijoita yhteensä kuudella paikkakunnalla: Hämeenlinnassa, Varkaudessa, Lappeenrannassa, Iisalmessa, Rovaniemellä ja Kokkolassa. Jokaisella tämän kauden tapahtumapaikkakunnalla käytiin kerran syksyllä sekä uudestaan keväällä. Avoimessa keskustelutilaisuudessa juteltiin seurojen tilanteesta, niin tulevista haasteista kuin ajankohtaisesti kehityshankkeista.

Ehdottomasti hyvä ja tarpeellinen tapahtuma. Me ainakin saatiin joitain ajatuksia omaan toimintaan ja toivottavasti myös toisin päin.

Tapahtumaan osallistuneen seuran kommentti

Tapaamisten yhtenä kantavana teemana oli tänä vuonna seuratoimijoiden rekrytointi ja motivointi. Aihe, joka varmasti jokaista hiihtoseuraa mietityttää vuosittain. Aiheen tiimoilta kuultiin pohjustusta niin teoreettisen viitekehyksen kuin käytännön esimerkkienkin kautta, keskustellen miten eri näköisiä mahdollisuuksia voisi seuran tilanteissa hyödyntää. Tilaisuudessa esiteltiin esimerkiksi Hiihtoliiton Materiaalipankista löytyvä työkalu vastuualuekuvauksien toteuttamiseen.

Tapahtuma antoi paljon uusia työkaluja ja ideoita seuratyöntekijöiden rekrytoimiseen. Erityisesti seuran toiminnassa nuorten urheilijoiden huomioiminen ja mukaan ottaminen seuratyön kehittämisessä oli uusi ja toteutuskelpoinen idea.

Tapahtumaan osallistuneen seuran kommentti

Kiitos kaikille kiertueeseen osallistuneille seuroille aktiivisista keskusteluista.