Ladulle tieltä -St1:n hiihtotempaus tukee autoilijoiden tiehyvinvointia

Kuva: St1

St1:n asemaverkostoon kuuluvat Shell Pihtipudas, Shell Siilinjärvi, Shell Äänekoski Hirvaskangas sekä Patalahden Liikenneasema Jämsässä tarjoavat tielläliikkujille talvisen liikunta- ja virkistäytymismahdollisuuden. Asemien yhteydessä on paikallisten hiihtoseurojen ylläpitämät ladut, ja asemilta saa lainaksi hiihtovarusteet, joiden kanssa voi suunnata hiihtolenkille vaikka tankkaus- ja kahvitauolla. Yhteistyössä Suomen Hiihtoliiton sekä Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n kanssa toteutettava Ladulle tieltä -tempaus järjestetään nyt toista kertaa ja sen tarkoituksena on tukea erityisesti autoilijoiden tiehyvinvointia.

Paikalliset hiihtoseurat ovat tehneet hiihtoladut tempaukseen osallistuvien asemien lähistölle. Seurat huolehtivat latujen ylläpidosta aina 7.4.2024 saakka, luonnollisesti paikallinen lumitilanne huomioon ottaen. Asiakkaat voivat lainata näiltä asemilta suksia, sauvoja ja monoja panttia vastaan, joten omia hiihtovarusteita ei välttämättä tarvitse olla mukana.

”Kokemuksemme viime talven tempauksesta olivat erittäin hyvät. Mahdollisuus talviseen virkistäytymiseen otettiin positiivisesti vastaan ja asemien laduilla on käynyt runsain määrin hiihtäjiä”, Head of Marketing and Digital Business Tiina Luukkonen St1:ltä kertoo.

Viimevuotiseen tapaan St1 toteuttaa hiihtotempauksen yhteistyössä kahden pitkäaikaisen kumppaninsa – Suomen Hiihtoliiton sekä Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n – kanssa.  Kaikki kolme osapuolta haluavat tukea autoilijoiden tiehyvinvointia, jaksamista ja turvallisuutta tien päällä.

Ladulle tieltä -tempaus käynnistyy tänään 19.2.2023 Nelostien varrella Shell Pihtiputaan asematapahtumalla, joka järjestetään klo 11–16. Tapahtumassa ovat paikan päällä mm. paralympiamitalisti Kalervo Pieksämäki sekä Mika Paananen Suomen Hiihtoliitosta. Sprinttihiihtokisassa palkitaan kolme nopeinta hiihtäjää.

Hiihtotempauksessa mukana olevat asemat:
Shell Pihtipudas, Putaanportintie 11, 44800 PIHTIPUDAS
Shell Siilinjärvi, Golftie 11, 71800 SIILINJÄRVI
Shell Äänekoski Hirvaskangas, Suonenjoentie 9, 44250 HIRVASKANGAS
Patalahden Liikenneasema, Patalahdentie 20, 42100 JÄMSÄ

Lisätiedot:
Tiina Luukkonen
Head of Marketing and Digital Business

St1 Oy
puh. +358 50 64390
tiina.luukkonen@st1.com

St1 Nordic Oy on energiakonserni, jonka visiona on olla johtava CO2-hyvän energian valmistaja ja myyjä. Konserni tutkii ja kehittää taloudellisesti kannattavia ja ympäristön kannalta kestäviä energiaratkaisuja. St1 keskittyy polttonesteiden markkinointiin, öljynjalostukseen sekä uusiutuvan energian ratkaisuihin, kuten edistyneisiin biopolttoaineisiin ja teolliseen tuulivoimaan. Konsernilla on kaikkiaan 1270 St1- ja Shell-huoltoasemaa ja kaasun tankkauspistettä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. St1:n pääkonttori on Helsingissä ja sen palveluksessa on yli 1000 henkilöä. www.st1.com