Kuopion Suomen Cupin tapahtumat käsitelty Hiihtoliiton sääntöryhmässä – tuomarineuvoston päätös suullisesta huomautuksesta jää voimaan

Kuopion Suomen Cupin miesten viestihiihdon tapahtumat Puijon Hiihtoseuraa edustaneen Iivo Niskasen ja Kuusamon Erä-Veikoissa hiihtäneen Kalle Parantaisen osalta on käsitelty Hiihtoliiton sääntöryhmän toimesta. Asiantuntijaryhmän mukaan tuomarineuvoston päätöstä ei tule muuttaa läpikäydyn raportin ja materiaalin perusteella.

Sääntöryhmän osalta tapauksen käsittely on päättynyt ja kilpailun tuomarineuvoston päätös suullisesta huomautuksesta molemmille urheilijoille jää voimaan. Kolmesta jäsenestä koostunut asiantuntijaryhmä käsitteli kilpailun tapahtumat perustuen tuomarineuvoston puheenjohtajan erilliseen raporttiin sekä käytettävissä olevaan video- ja kuvamateriaaliin.

Sääntöryhmän asiantuntijaryhmä piti Kuopion Suomen Cupin miesten viestihiihdon jälkeisiä tapahtumia maastohiihdon lajikulttuuriin sopimattomana käytöksenä.