Kevään ja alkukesän aikana Hiihtoliiton seuroja auditoitu lasten ja nuorten Tähtiseuroiksi

Kuva: Suomen Olympiakomitea

Kevään ja alkukesän aikana Hiihtoliiton seuroja on auditoitu lasten ja nuorten Tähtiseuroiksi. Urheilun ja liikunnan yhteinen laatukriteeristö on käyty auditoinneissa läpi ja tarvittavien toimenpiteiden jälkeen seuroille on myönnetty Tähtiseura-tunnus. Mukana on tähtitunnuksen kirkastaneita sekä uusi Tähtiseura.

– Auditoinneissa korostui seuroissa vallitseva yhteisöllisyys ja strategiatyön kautta johdonmukainen kulkeminen kohti tavoitteita. Seuroissa on panostettu hiihtäjän polkuihin ja tarjolla on entistä enemmän ryhmiä niin harrastajille kuin kilpailijoille. Seurat voivat olla ylpeitä laadukkaasta toiminnastaan, kommentoi Hiihtoliiton seuratoiminnan kehittäjä Sandra Sirén.

Siilinjärven Ponnistus on kirkastanut tähtitunnuksensa ja jatkaa ansiokasta toimintaa mäkihypyn ja yhdistetyn parissa innostaen nuoria mukaan myös nuorisovaltuustoonsa. Lahden Hiihtoseuran maastohiihtojaosto niin ikään kirkasti tähtitunnuksensa laadukkaan seuratoiminnan merkiksi. Uudeksi Tähtiseuraksi nousi Ounasvaaran Hiihtoseuran maastohiihtojaosto, joka on tehnyt erinomaista ja kokonaisvaltiasta kehittämistyötä ja vahvistanut toimintaansa lumilajien parissa.

Suomen Hiihtoliitto onnittelee uusia Tähtiseuroja – työ laadukkaan lumiliikunnan eteen jatkuu!