Kankaantaan Kisa ja Visa Ski Team 20-sarjalaisten parisprintin mestarit

Jarkko Kukkonen I Visa Ski Team, kuva: Heidi Lehikoinen

Kauden toinen nuorten SM-viikonvaihde alkoi Kuopion Puijolla vapaan parisprinteillä, joissa 20-sarjan mestareiksi hiihtivät naisissa Kankaantaan Kisa ja miehissä Visa Ski Team. 18-sarjan mestareiksi hiihtivät naisissa Espoon Hiihtoseura ja miehissä järjestäjäseura Puijon Hiihtoseura. 16/17-sarjassa Hollolan Urheilijat -46 voitti miesten ja Joensuun Kataja naisten mestaruuden.

Visa Ski Teamin mestarit olivat Niko Anttola ja Jarkko Kukkonen.

– Suunnitelmamme oli, että lähdetään pitämään heti hyvää vauhtia ja omilla toisilla osuuksillamme lähdetään hiihtämään kaikki mitä lähtee ja yritetään saada eroa. Se onnistui. Viimeisellä osuudellani sain aika rennosti mennä, mutta kyllä se pahalta tuntui, Anttola sanoi.

Nuorten MM-hopeamitalisti sanoo tunteneensa ”pientä väsymystä” arvokisareissun jälkeen, mutta tällä viikolla on alkanut hiihto taas kulkea. Hän hiihtää Puijolla vielä sunnuntaina 30 kilometrin perinteisen yhteislähdön.

– On hyvä kisa tulossa, mielenkiinnolla odotan sitäkin.

Kukkonen sai tuuletella rauhassa maaliin tullessaan.

– Oli aika makeaa tulla maaliin noinkin selvällä erolla. Arvasin, että Niko karkuun pääsee, mutta aika helpolla itse pääsin (viimeisellä osuudella), Kukkonen sanoi.

Kankaantaan Kisan mestarit olivat Julia Junkkala ja Tuuli Raunio.

– Meillä oli finaaliin väsytystaktiikka. Tiesimme, että Valkeakosken Hakalla on todella kova ankkuri (Sonja Leinamo), joten ei uskaltanut jättää viimeiselle osuudelle, Raunio sanoi.

Junkkala sanoi iskeneensä kahdelle viimeiselle ”kaikki mitä löytyi”.

Järjestäjäseura Puijon Hiihtoseura vei 18-sarjan mestaruuden kaksikolla Niilo Mäkinen ja Jalmari Bergqvist, ja molemmat ovat mitaliehdokkaita myös viikonlopun matkoilla.

– Kovalla vauhdilla (mestaruus ratkottiin), Mäkinen ja Bergqvist sanoivat.

Tulospalvelussa on ollut teknisiä ongelmia, mutta tulokset päivittyvät heti niiden valmistuttua tulossivuille:

Nuorten SM-hiihdot 11.-13.3.2022 (extime.fi)

Kilpailuista on useammalla kameralla kuvattu livelähetys jokaisena päivänä. Lähetys on katsottavissa ilmaiseksi. Linkit päiväkohtaisiin lähetyksiin: Live Stream – PUIJON HIIHTOSEURA

Lisätietoja tapahtumasta kilpailusivuilta: Nuorten SM-hiihdot – PUIJON HIIHTOSEURA