Jasmin Kähärä ja Remi Lindholm täydentävät maastohiihtojoukkueen olympialaisissa

Jesse Väänänen

Suomen Olympiakomitean hallitus kokoontui 12.1. ja vahvisti Huippu-urheiluyksikön tekemät lopulliset maastohiihdon olympiavalinnat Pekingin talvikisoihin.

Suomen seitsemän naisen ja kuuden miehen kokoinen maastohiihtojoukkue Pekingin Olympialaisiin on saanut lopullisen muotonsa. Viimeisessä vaiheessa joukkueeseen valittiin Jasmin Kähärä ja Remi Lindholm.

– Tiistaina tehdyissä maastohiihdon valinnoissa avoimeksi jätettiin maapaikkakiintiöstämme vielä yksi paikka naisiin ja yksi miehiin. Keskiviikkona saimme virallisen vahvistuksen, että Planican maailmancup-kilpailuja ei korvata, vaan ne perutaan. Näin ollen kansainvälisiä näyttökilpailuja ei enää ole, joten maastohiihtäjien kansainväliset näytöt on annettu, Huippu-urheiluyksikön johtaja Mika Lehtimäki kertoo.

Suomen kisajoukkue saa lopullisen muotonsa 24. tammikuuta, jolloin tehdään loput valinnat. Joukkue on muodostumassa noin 90 urheilijan kokoiseksi. 24:nnet talviolympialaiset kilpaillaan Kiinan Pekingissä 4.-20. helmikuuta.

Lähde: Olympiakomitea

MAASTOHIIHTOJOUKKUE PEKINGIN OLYMPIALAISIIN