Intersport Hiihtoliiton pääyhteistyökumppaniksi – Euroopan mittakaavassa poikkeuksellinen kumppanuus

Intersport liittyy mukaan pohjoismaisten hiihtolajien kumppaniverkostoon. Intersportin ja Hiihtoliiton syksystä 2022 alkava yhteistyö kattaa maastohiihdon maajoukkueet. Yhteistyön myötä Intersportista tulee sekä Hiihtoliiton virallinen urheilukauppa että vaatettaja. Nyt solmittu yhteistyösopimus on Euroopan mittakaavassa poikkeuksellinen: on harvinaista, että sama kumppani kykenee yhteistyöhön sekä urheilukauppakumppanina että vaatettajana.

Intersportin ja Hiihtoliiton kumppanuus tulee näkymään alkavalla maastohiihtokaudella näyttävästi yhteisissä toimenpiteissä. Kumppanuus monipuolistaa hiihdon ympärillä tehtävää markkinointia ja tuo maajoukkueurheilijat osaksi Intersportin lajitarinaa. Intersport on Hiihtoliiton virallinen urheilukauppa ja vaatettaa hiihdon maajoukkueurheilijat oman McKinley-merkkinsä vaatteisiin.

”Yhteistyömme Hiihtoliiton kanssa sekä urheilukauppana että vaatettajana on ainutlaatuinen, sillä teemme vankkaa yhteistyötä monella eri rintamalla: olemme virallinen pääyhteistyökumppani, urheilukauppa ja vaatettaja. Tuomme oman merkkimme McKinleyn vaatteet urheilijoiden käyttöön niin podiumeille kuin edustamiseen ja matkustamiseenkin”, Keskon vapaa-ajan kaupasta vastaava johtaja ja Intersport Finland Oy:n toimitusjohtaja Sami Kiiski kertoo.

Virallinen urheilukauppa -status tulee näkymään asiakkaille Intersportin valikoimissa. Osa maajoukkueen käyttämistä McKinley- tuotteista on asiakkaiden saatavilla Intersporteista. Valikoimaa tullaan kehittämään urheilijoiden ja asiakkailta saadun palautteen perusteella. Kokonaisuutena Hiihtoliiton kumppanuus on jatkoa Intersportin monipuoliselle yhteistyölle talviurheilun parissa. Lisäksi lukuisat paikalliset Intersport-kauppiaat tukevat paikallisia urheiluseuroja ja urheilijoita omilla paikkakunnillaan.

”Hiihto on tunnetusti kansallislajimme ja se on vahvasti suomalaisten verissä. Suomalaisurheilijoiden menestys ilahduttaa ja koskettaa lähestulkoon jokaisessa suomalaiskodeissa, ja haluamme olla osaltamme mukana mahdollistamassa urheilijoidemme menestystä myös jatkossa. Kaupoissa tarjoamme asiakkaillemme parasta palvelua etsimällä parhaan ratkaisun heidän tarpeisiinsa, olivat he sitten sunnuntaihiihtäjiä tai maamme terävintä kärkeä”, Kiiski sanoo.

”Nyt solmittu yhteistyösopimus Intersportin kanssa on Suomen Hiihtoliitolle erityisen merkittävä, sillä haimme kumppania, joka pystyy tarjoamaan meille laajamittaisen yhteistyösisällön. Intersport täyttää nuo kriteerit loistavasti ja odotukset pitkäkestoisesta yhteistyöstä ovat korkeat. Tämä sopimus oli ilo tehdä, ja nyt lähdemme nimenomaan yhdessä viemään asioita käytäntöön, toteaa Hiihtoliiton kaupallinen johtaja Jari-Pekka Jouppi.

Intersportin ja Hiihtoliiton kumppanuutta juhlistetaan tänään klo 15 alkaen Vantaan Intersport Tammistossa. Klo 15 alkavassa tilaisuudessa tavattavissa ovat mm. urheilijat Krista PärmäkoskiJoni MäkiNiilo Moilanen ja Jasmi Joensuu.