Hybridihotelli VALO Hotel & Workista Hiihtoliiton kumppani

VALO Hotel & Work on Hiihtoliiton tuore tapahtuma- ja kokouspalvelujen kumppani. VALO vakuutti Hiihtoliiton paitsi ensiluokkaisilla kokouspalveluillaan, myös vahvalla vastuullisuusajattelullaan, joka toi toimijat saman pöydän ääreen.

VALO Hotel & Workin koko toiminta rakentuu konkreettiselle vastaukselle siihen, miten työ- ja vapaa-ajan tiloja voidaan käyttää vastuullisemmin. Se on täysin uudenlainen hybridihotelli, joka yhdistää samoihin tiloihin hotellin sekä toimiston. VALO minimoi näin kiinteistön hukkakäytön ja luo samalla kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen.

– Kiinteistöjen rakentaminen ja ylläpito tuottavat lähes puolet maailman hiilidioksidipäästöistä. Lisäksi ne tuhlaavat energiaa seisomalla tyhjillään suurimman osan ajasta; erityisesti toimistot ja hotellit ovat käytössä hyvin pienen osan vuorokaudesta. VALO uudistaa toimitila- ja hotellimarkkinaa sekä ratkoo kiinteistöjen matalan käyttöasteen ongelmaa. Konsepti myös reagoi muuttuvaan aikaan uusilla ja kiinnostavilla palveluilla. Muunneltavuus ja ekologinen kestävyys ovat tulevaisuudessa niin hotellien kuin toimitilojen elinehto, kertoo VALO Group Oy:n toimitusjohtaja Erno Launo.

Hiihtoliitto on kesällä 2022 solmitun kumppanuuden aikana päässyt jo useasti hyödyntämään VALOn tarjoamia palveluja. Syksyllä 2020 avattu VALO Hotel & Work Helsinki on ollut ahkerassa käytössä Hiihtoliiton järjestämien tilaisuuksien energisenä kotipesänä.

– Vastuullisuus ei ole mikään trendi, vaan iso ja kiinteä osa toimintaamme. Me Suomen Hiihtoliitossa haluamme toimia yhä vastuullisemmin ja siksi VALO Hotel & Work on meille mitä luontevin kumppani. Kumppanuus VALOn kanssa tukee tavoitettamme tuottaa vastuullisia tapahtumia osana Hiihtoliiton normaalia toimintakulttuuria, toteaa Hiihtoliiton kaupallinen johtaja Jari-Pekka Jouppi.