Hiihtoa Olympiapäivänä – liikunnallista tekemistä tarjolla Olympiastadionilla 20.7.

Olympiapäivää vietetään 20.7. Olympistadionilla liikunnallisen tekemisen merkeissä. Olympiapäivä on kaikille avoin ja maksuton tapahtuma, joka antaa yleisölle mahdollisuuden löytää kipinän uuteen liikuntaharrastukseen. Olympiapäivänä Helsingin Olympiastadionin ulko- ja sisäpuoli täyttyvät lajipisteistä, joissa on mahdollista kokeilla eri lajeja aina katukoriksesta skeittailuun tai judosta jalkapalloon. Lajipisteet ovat avoinna päivän aikana klo 10–17.

Rullasukset jalkaan ja hiihtokoulu voi alkaa. Vantaan Hiihtoseuran, Suomen Hiihtoliiton ja Etelä-Suomen hiihtoseurojen yhteisellä lajipisteellä voi tutustua rullahiihtoon, testata taitoja temppuradalla, kokeilla Ski Ergo -laitetta ja osallistua leikkimielisiin kisoihin. Lajipisteellä on tarvittavat välineet sekä hiihdon opettajia, jotka opastavat välineiden valintaan ja oikean hiihtotekniikan löytämiseen. Rullasuksissa ei ole jarruja. Miten niillä siis jarrutetaan?

Lisätietoja Olympiapäivästä löytyy täältä.