Fluorittomuuteen liittyviä tapahtumia ja koulutuksia tarjolla kesäkuussa Vuokatissa

Fluorittomuuteen liittyviä tapahtumia ja koulutuksia on tarjolla kesäkuun lopussa Vuokatissa.

Suksien testausmahdollisuus Vuokatin Aateli Racessa 25.6.2024

Omien suksien fluorittomuutta on mahdollista testata Aateli Racessa tiistaina 25.6.2024 fluoritestauslaitteella. Tarkemmat aikataulut ja infot julkaistaan myöhemmin.

Maksuton kansallisen tason fluoritestauskoulutus Vuokatissa 24.-25.6.2024

Fluoritestauskoulutus järjestetään Vuokatissa 24.-25.6.2024. Koulutus pätevöittää kansallisen tason fluoritestaajaksi. Koulutus sisältää teoriaopetusta, käytännön harjoittelua ja mittauksia sekä näyttökokeet. Koulutukseen valitaan 5–10 osallistujaa. Suomisport-ilmoittautumisen jälkeen kirjoita vapaamuotoinen motivaatiokirje (max. 1 sivu), jossa kerrot, miksi sinut pitäisi valita koulutukseen. Lähetä motivaatiokirje viimeistään 14.6. osoitteeseen tilda.rajamaki@hiihtoliitto.fi

Ilmoittaudu koulutukseen

Lisätietoja fluorittomuudesta Hiihtoliiton nettisivuilla

Fluoria sisältävien voiteiden tai muita fluoria sisältävien suksen kunnostukseen liittyvien tuotteiden käyttö kiellettiin kaikissa Kansainvälisen Hiihtoliiton (FISin) alaisissa kilpailuissa kaikilla tasoilla kaudella 2023–2024. Kotimaan kilpailuissa fluoritestauksen osalta noudatettiin viime kaudella siirtymäaikaa, ja tulevasta kaudesta eteenpäin fluorien käyttö on kiellettyä kaikissa FISin ja Suomen Hiihtoliiton alaisissa kilpailuissa ja lajeissa kaikilla tasoilla.