FIS Para Nordic maailmancup alkaa Vuokatista

Ensimmäistä vuotta kansainvälisen hiihtoliiton FIS:in alaisena kilpailtava Para Nordic maailmancup starttaa tulevana viikonloppuna Vuokatissa. Aikaisemmin kansainvälisen Paraliiton alla järjestetyt kilpailut järjestetään 13 kertaa Vuokatissa. Alkava kisaviikko on odotettu paraurheilijoiden kalenterissa. Monet urheilijoista viettävätkin harjoitusjaksoja Vuokatin maisemissa kesällä sekä alkutalvella.

FIS Para Nordic maailmancup starttaa tulevana viikonloppuna Vuokatista. Mukana kilpailuissa on 21 maata sekä jopa 238 urheilijaa, vaikka isot joukkueet Valko-Venäjä, Venäjä sekä Kiina eivät ole mukana kilpailuissa.

Suomesta mukana on kaksi urheilijaa, kun Inkki Inola sekä Sini Pyy nähdään starttiviivalla. Inola lähtee hakemaan onnistuneen harjoituskauden jälkeen onnistuneita kilpailuita Vuokatista.

– Muutimme harjoituskauteen lähtiessä rytmitystä sekä lisäsimme tehoja kesäkuulle. Testituloksiin katsoen ne antavat odottaa hyviä tuloksia talvelta lokakuun sairastelujaksosta huolimatta ja voisin todeta menneen harjoituskauden olleen urani parhaita, kertoo Inola.

Tavoitteena tulevalla kaudella on pärjätä maailmancupissa.

– Kisakausi on tänä vuonna suotuisa perinteisen puolelta ja tavoitteena tulevalla kaudella on hakea hyviä suorituksia maailmancupin puolelta. Päätavoitteena on Östersundin MM-kilpailut sekä siellä kilpailtava perinteisen 20 km, josta tavoite on asetettu maailmanmestaruuteen, Inola päättää.

Kilpailut alkavat lauantaina maastohiihdon 5 km väliaikalähdöillä. Kisat päättää 7,5 km ampumahiihtokisa viikon päästä sunnuntaina. Yhteensä tulevalla kisaviikolla kilpailupäiviä on seitsemän ja lähtöjä 37. Kisoja pääsee seuraamaan ilmaiseksi koko viikon ajan.

Kisasivut