Europcar muistaa Perttu Reposta stipendillä hyvin sujuneen kauden jälkeen – ”Uskon, että hänellä on mahdollisuudet mihin vain”

© Pepe Korteniemi

Yhdistetyn maajoukkueen pitkäaikainen yhteistyökumppani Europcar jakaa vuosittain stipendin nuorelle lupaavalle yhdistetyn urheilijalle. Kauden 2020/2021 päätteeksi stipendi on myönnetty Perttu Reposelle.

Perttu Reponen sai hienon muistutuksen hyvin sujuneesta kaudesta, kun yhdistetyn valmennusjohto päätti valita hänet Europcarin myöntämän stipendin saajaksi. Perttu Reponen kilpaili kaudella 2020-21 ensimmäistä kertaa aikuisten arvokisoissa, ja nousi myös useamman kerran maailmancupin pisteille. Nuorten MM-kisoissa hän oli 7:s.

Maajoukkueen päävalmentaja Petter Kukkosen mukaan Reponen on kasvanut urheilijana paljon.

– Perttu on yksi lahjakkaimmista junioreista meidän joukkueessa. Terveysmurheet on saatu viime kauden aikana suurimmalta osalta selätettyä. Sen myötä Perttu sai ehjän harjoitusvuoden aikaiseksi, joka alkoi näkyä myös tuloksissa. Hän vieraili useamman kerran maailmancupin pisteillä, nuorten MM-kilpailuissa oli seitsemäs ja urheili erinomaisesti ensimmäisissä aikuisten arvokisoissaan Oberstdorfissa, maajoukkueen päävalmentaja Kukkonen kertoo.

Vasta 19-vuotias nuori urheilija on noussut kohisten maajoukkueeseen, ja ansainnut paikkansa siellä. Kukkonen kertoo, että Reponen on yksi lahjakkaimmista urheilijoista joita hän on valmentanut.

– Pertusta on tullut vakiojäsen maajoukkueeseen. Valmentajien ja tiimin kesken nähdään, että hänellä on hyvä lahjakkuuden aihio tulevaisuuteen. Kun annetaan ajan kulua, uskon että Pertulla on mahdollisuudet mihin vain. Henkisesti Perttu on kasvanut myös paljon, mediassa edustaa edukseen ja on hahmottanut omat kehittymismahdollisuutensa, summaa Kukkonen.

Europcar on tukenut yhdistetyn maajoukkuetta jo 14 vuoden ajan. Pääyhteistyökumppanina Europcar jatkaa Pekingin olympialaisiin 2022 saakka.