Hiihtoliitto ja Jobilla löysivät yhteisen ratkaisun: Jobilla hoitaa urheilijoiden omavastuut Rukan maailmancupissa

@ Jesse Väänänen, SHL

Jobilla, kansainvälinen rekrytointiteknologiayritys, on sitoutunut tukemaan suomalaisia maastohiihtäjiä tulevassa Rukan maailmancupissa. Ymmärtäen, kuinka tärkeää on, että urheilijat voivat keskittyä täysillä kisasuorituksiinsa ilman taloudellisia huolia, Jobilla on tarjoutunut kattamaan maastohiihtäjien osallistumiseen liittyvän omavastuuosuuden tapahtuman aikana.

– Me Jobillalla uskomme vahvasti suomalaisten hiihtäjien potentiaaliin ja haluamme tukea heitä menestymään kansainvälisellä tasolla. Haluamme varmistaa, että urheilijoiden ei tarvitse murehtia taloudellisista kysymyksistä, vaan he voivat keskittyä pelkästään tähän Rukan kilpailuun. Erityisesti Rukan maailmancupissa tämä on lähellä yrityksemme visiota. Mottomme Potential. Fulfilled. pääsee tässä erityisesti oikeuksiinsa, kun mukana ovat maajoukkuetähtien lisäksi myös kansallisen ryhmän hiihtäjät, kertoo Henri Nordström, Jobillan toimitusjohtaja.

Tämä aloite on osoitus suomalaisten yritysten sitoutumisesta suomalaisten urheilijoiden tukemiseen ja Jobilla kannustaakin muita suomalaisia yrityksiä toimimaan samalla tavalla.

– Uskon, että Suomessa on muitakin yrityksiä, jotka nauttivat sinivalkoisesta menestyksestä ja haastammekin muut suomalaiset yritykset tukemaan hiihtolajien urheilijoita, kannustaa toimitusjohtaja Henri Nordström.

– Suomen maastohiihtojoukkue on saavuttanut merkittäviä tuloksia kansainvälisesti, ja Jobilla näkee tällaiset tukipäätökset tärkeänä osana urheilukulttuurin kehittämistä, toteaa Nordström.

Rukan maailmancup on yksi kauden tärkeimmistä kilpailuista, ja se toimii myös alkusysäyksenä tulevalle kaudelle, jossa suomalaiset hiihtäjät tavoittelevat menestystä maailman huipulla. Jobillan panos auttaa urheilijoita keskittymään juuri Rukan kisaan täysipainoisesti, mikä on ratkaisevaa huippusuorituksiin pyrkimisessä.

– Olen iloisesti yllättynyt Jobillan lähestymisestä sekä sen näyttämästä esikuvasta urheilun tukemisessa. Tämä antaa meille lisää uskoa siihen, että erilaisia ratkaisuja on mahdollista löytää. Samalla se on suora viesti urheilijoille heidän nauttimastaan laajasta tuesta, sanoo Hiihtoliiton puheenjohtaja Sirpa Korkatti.

Lisätiedot:

Jobilla: