Yhdistetyn maajoukkue testaa kesäkuntoaan kesä-GP:llä – nuoret kilpailevat Youth Cupin parissa

Yhdistetyn kesä-GP käynnistyy tulevana viikonloppuna Saksan Oberwiesenthalista, josta kiertue jatkaa ensi viikolla Oberstdorfin kautta Itävallan Tschaggunsiin. Kesäkiertue koostuu tällä kaudella neljästä naisten ja neljästä miesten osakilpailusta. Lisäksi avausviikonloppuna kilpaillaan Mixed Team -kilpailu.

Yhdistetyn kesäkiertueen yhteydessä kilpaillaan perinteisesti myös Youth Cupin parissa. Nuorten kilpailuissa nähdään kahdeksan suomalaisurheilijaa.

Yhdistetty

Yhdistetyn kesä-GP
Oberwiesenthal, Saksa 26.-28.8.2022
Oberstdorf, Saksa 30.-31.8.2022
Tschagguns, Itävalta 2.-4.9.2022

Naiset
Minja Korhonen, Annamaija Oinas

Miehet
Ilkka Herola, Eero Hirvonen, Waltteri Karhumaa, Arttu Mäkiaho, Otto Niittykoski, Perttu Reponen

Minja Korhonen, Annamaija Oinas, Ilkka Herola ja Otto Niittykoski aloittavat kesä-GP:n heti Oberwiesenthalista. Eero Hirvonen, Waltteri Karhumaa, Arttu Mäkiaho ja Perttu Reponen matkustavat harjoittelemaan Oberstdorfiin ja aloittavat kiertueen ensi viikolla sieltä.

Yhdistetyn Youth Cup
Tschagguns, Itävalta 2.-3.9.2022

Tytöt
Heta Hirvonen, Anna Kerko, Lumia Nurmela, Emilia Vidgren

Pojat
Valtteri Holopainen, Eemeli Kurttila, Eetu Pulju, Peter Räisänen

Medialle

Hiihtoliiton viestintätiimi hoitaa yhdistetyn kesä-GP:n ja Youth Cupin viestintää kotimaasta käsin. Liity Pohjoismaisten lajien Whatsapp-ryhmään, jossa viestitään pikaviestein maajoukkueiden toiminnasta ja jaetaan äänikommentteja urheilijoilta sekä valmentajilta kisaviikonlopun aikana.